تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۰۱۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹۰درصد کل مبتلایان کرونا در خوزستان بهبود یافتند/ ۵۷۲ ابتلای جدید
  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ضمن تأکید بر بهبود یافتن ۹۰ درصد از مبتلایان کرونا در استان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته، ۵۷۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در خوزستان شناسایی شد.

  علی احسان پور ظهر سه‌شنبه در خصوص جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، گفت: با تلاش‌های ادامه‌دار و شبانه‌روزی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی، از دیروز تا امروز (۵ لغایت ۶ خرداد) ۵۷۲ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: از مجموع بیمار ۵۷۲ جدید، ۴۱۸ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۵۴ بیمار نیز بستری شدند.

احسان پور خبر داد: با احتساب این ۵۷۲ نفر، کل مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۱۱ هزار و ۶۲۰ نفر افزایش یافت.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۸۰۶ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۰ هزار و ۳۳۳ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

احسان پور اظهار کرد: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۴۸۱ نفر در استان برسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در ادامه تأکید کرد: به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام می‌شود.

بنا به گفته وی، با توجه به اعلام بازگشایی ادارات و فعالیت اصناف کم‌خطر، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توجه ویژه به پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع، جهت کاهش خطر ابتلاء به این بیماری، همچنان مورد تأکید است و تنها راه ریشه‌کنی این بیماری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار