تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۰۱۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن چغندرقند در دزفول
 معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول پیش بینی کرد تا پایان زمان برداشت، ۱۶۰ هزار تن محصول چغندرقند از سطح مزارع دزفول برداشت شود.

علی کرمی افزود: چغندر قند در سال زراعی جاری در حدود ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کشت شده که این میزان کشت مانند سال گذشته است.

وی زمان عملیات برداشت این محصول را  تا ۱۰ تیرماه اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۰ درصد محصول برابر با 70 هزار تن برداشت شده که با توجه به شیوع ویروس کرونا، رقم مطلوبی است.

کرمی از کمباین داران، رانندگان، کارگران و کشاورزانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، قدردانی و درخواست کرد به صورت مستمر تا پایان فصل برداشت این پروتکل‌ها را رعایت کنند.  

وی درخصوص وضعیت حمل چغندرقند برداشت شده و انتقال به کارخانه‌ها افزود: حمل و نقل محصول در حال انجام است اما در برخی روزها با کمبود کامیون مواجه هستیم و انتظار داریم پیش از آن که مشکلات بحرانی پارسال تکرار شود، کارخانه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل نسبت به تامین کامیون همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: در زمان کاشت، داشت و برداشت این محصول حدود ۴۰ هزار نفر روز شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه هزینه‌های سنگینی در زمان برداشت چغندرقند به کشاورزان تحمیل می‌شود، از مسئولان درخواست می‌شود در روند احداث و بهره برداری کارخانه‌ای که از سوی بنیاد برکت در حال ساخت است تسریع کنند زیرا  باعث کاهش هزینه و در نتیجه اشتغال پایدار برای اهالی منطقه و شهرستان خواهد شد.

سالانه حدود ۲ و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود. 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار