تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۰۱۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف مواد ضدعفونی‌کننده بجای الکل خالص توصیه علوم پزشکی آبادان به شهروندان
  رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص استفاده از مواد ضدعفونی کننده به جای الکل خالص گفت:توزیع الکل خالص در داروخانه‌های شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان متوقف شده است و مردم از مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست به جال الکل استفاده کنند.

شکرالله سلمان‌زاده  اظهار داشت: الکل در آغاز فراگیری کرونا با توجه به نیاز گسترده و کمبود مواد ضدعفونی در داروخانه ها توزیع شد ولی اینک با راه‌اندازی چهار کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست نیازی به توزیع الکل نیست.

وی خشک شدن پوست دست را از مضرات استفاده از الکل خالص برای ضدعفونی عنوان کرد و افزود:مواد ضدعفونی کنند به دلیل استفاده از موادنرم کننده و خوشبوکننده آسیب کمتری به پوست دست وارد می‌کنند.

سلمان‌زاده گفت:کمبود و مشکلی در توزیع مواد ضدعفونی سطوح و دست در داروخانه‌های شهرستان های آبادان ؛ خرمشهر و شادگان وجود ندارد و تولیدکنندگان به دلیل اشباع بازار منطقه اقدام به ارسال مواد تولید شده به سایر استان‌ها می‌کنند.

برخی از اصناف فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نمی‌کنند

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:متاسفانه فاصله‌گذاری هوشمند در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به خوبی اجرا نمی‌شود و حتی برخی از اصناف نسبت به دستورالعمل های بهداشتی بی توجه اند.

سلمان‌زاده با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد اصناف منطقه جنوب غرب خوزستان در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کردند اما دستورالعمل های بهداشتی در محل‌های کسب و کار رعایت نمی‌شود گفت:از مردم درخواست می‌ شود علاوه بر استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ هرگونه تخلف را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا مراکز انتشار بیماری شناسایی شود.
وی با انتقاد از برخی از اداره‌ها در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت:متاسفانه برخی از اداره‌ها پروتکل‌های بهداشتی را برای کارمندان و فاصله‌گذای اجتماعی را برای مردم در نظر نگرفته‌اند.

سلمان‌زاده با اشاره به تاخیر آغاز پیک بیماری در جنوب غرب خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور گفت: در صورتی که روند افزایش بیماری کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان به اینگونه پیش برود ۲ تا سه هفته آینده روزهای بحرانی‌تری پیش رو خواهیم داشت و فشار کار بیشتری بر دوش کادر درمان اضافه می‌شود.

وی در خانه ماندن مردم را بهترین راه برای قطع زنجیره انتشار بیماری کووید ۱۹ دانست و اظهار داشت:  مردم  با در خانه ماندن کادر درمانی را یاری کنند.

 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:ظرفیت بیمارستان طالقانی آبادان محل بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان در حال تکمیل شدن است و با افزایش تعداد مبتلایان ناچار باید بیمارستان دیگری را برای بستری بیماران کرونایی آماده کنیم. 

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار