تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۰۱۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیرین‌شهر، سکونتگاهی در اهواز که مورد استقبال قرار نگرفت
 شیرین‌شهر یکی از شهرهای جدید اهواز به شمار می‌رود که رشد مناطق جدید در اهواز، مانع از توسعه و پیشرفت آن شده و مردم تمایل کمتری به سکونت در آنجا را دارند.

طبق مطالعات اولیه شیرین شهر برای اسکان ۷۵ هزار نفر و احداث پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر برنامه ریزی شده بود که حدود هشت هزار نفر جمعیت این شهر مختص مسکن مهر است اما در حال حاضر تنها ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آن سکونت دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر  در خصوص علت استقبال کم از شیرین شهر گفت:سیاست دولت با ایجاد شهرهای جدید مستلزم این بود که کلانشهر اهواز در محدوده خود رشد نکند اما طی یک دهه اخیر مناطق جدیدی بعد از تاسیس شهرهای شیرین شهر و رامین به اهواز اضافه شده اند.

رضا فرهاد زاده افزود:طبق آمار در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در شیرین‌شهر سکونت دارند که امیدواریم این آمار در سال جاری افزایش یابد.به دلیل استقبال نکردن، نداشتن متقاضی و کندی روند پیشرفت و تکمیل این پروژه، سه هزار واحد از طرح مسکن مهر خارج شده اند.

فرهادزاده افزود: متاسفانه خوزستان به یک استان مهاجر فرست تبدیل شده و جمعیت سرریز استان به سمت استان‌های دیگر می‌رود در حالی که شهرهای جدید برای سرریز جمعیت احداث شده‌اند.

وی ادامه داد: قرار بود جمعیت اهواز طی ۱۰ سال، ۲۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشد که در شهرهای جدید شیرین شهر و رامین سرریز شود اما متاسفانه به دلیل اضافه شدن شهرستان‌های جدید، تنها ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر به جمعیت اهواز اضافه شده است.

فرهادزاده با بیان اینکه شبکه آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن در شیرین شهر وارد سایت شده است و در صورتیکه متقاضیان درخواست کنند، انشعاب مورد نظر به آن‌ها تحویل داده می شود گفت: همچنین وجود مدرسه در تمامی مقاطع تحصیلی، مرکز بهداشت، فضای سبز و تفریحی و فضای ورزشی از دیگر امکانات موجود در شیرین شهر است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر افزود: محدوده این شهر ‌بیش از هزار و هشت هکتار مساحت داشته که تاکنون ۵۸۰ هکتار از این اراضی، تملک شده است، همچنین یکی بخشی از این اراضی به طرح‌های باغ‌ویلا اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از باغ ویلاهای شیرین شهر به عمل آمده است گفت: معتقدم شهرهای جدید باید یک سری امکانات و جاذبه‌ برای ساکنین داشته باشند تا میل به سکونت در این ماکن بیشتر شود. سیاست ما جذب دهک‌های بالایی اجتماع در شیرین شهر است و در کنار آن برای سکونت اقشار پایین دست نیز تلاش می کنیم.

 شهر جدید شیرین‌شهر در کیلومتر پنج شهرستان آبادان و در فاصله ۲۷ کیلومتری از اهواز قرار دارد که به عنوان پروژه مسکن مهر، عملیات احداث واحدهای مسکونی در آن آغاز شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار