تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۰۱۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌مندی مردم خوزستان از خدمات جدید اینترنت
 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان گفت:مردم خوزستان از این پس می‌توانند از ۲ طرح جدید اینترنتی "ابری" و "هرخانه ایرانی یک تلویزیون اینترنتی" استفاده کنند.

علی صالح نساج  بیان کرد: این ۲ طرح امروز با همکاری وزارت ارتباطات و اپراتور ایرانسل و شرکت آسیاتک به بهره برداری رسیدند تا مردم خوزستان بتوانند از بستر اینترنت بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشند.

وی گفت: پروژه خدمات ابری یکی از مهمترین ارکان در تامین زیرساختهای اطلاعاتی کشور و مورد تاکید در اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات است و تامین خدمات ابری باکیفیت از مهمترین ملزومات توسعه خدمات داخلی و کسب و کارهای دیجیتال در بستر شبکه ملی اطلاعات است و اساسا در دنیای امروز توسعه خدمات پایه و کاربردی بدون برخورداری از زیرساختهای ابری مناسب امکان پذیر نیست.

وی گفت: با افتتاح این پروژه بسیار مهم دستاوردهایی همچون استقلال و خودکفایی در تامین نیازمندی های کشور به خدمات ابری، حفظ اطلاعات درون کشور،افزایش تاب آوری در برابر تحریم  ظالمانه،تامین نیازمندی های کسب و کارهای دیجیتال داخلی به خدمات ابری،اجرای بخشی از تکالیف دولت در تامین زیرساخت های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات،جلوگیری از خروج اطلاعات از کشور و اجرای گام دیگری در راستای تامین استقلال و ایجاد قوت در فضای مجازی دست به دست آمده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه داد: پروژه دیگر هر خانه ایرانی ، یک تلوزیون اینترنتی است که به منظور ارتقاء سهم محتوای داخلی در سبد مصرفی کاربران که از مهمترین تاکیدات شورای عالی فضای مجازی است راه اندازی شده است.

وی گفت: در این طرح افزایش ضریب نفوذ خدمات دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات را خواهیم داشت که طرحی با همکاری و هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز ملی فضای مجازی، ارایه کنندگان خدمات ویدئوی خانگی و ارایه کنندگان خدمات دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات است.

صالح نساج ادامه داد: در این طرح با ایجاد هم افزایی و با تامین سامانه های مورد نیاز، مردم می توانند ضمن برخورداری از اشتراک دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات از اشتراک یک ماهه رایگان خدمات تلوزیون اینترنتی نیز برخوردار شوند.

وی گفت: با افتتاح این پروژه بسیار مهم دستاوردهایی همچون  رونق تولید محتوای داخلی در شبکه ملی اطلاعات،افزایش سهم ترافیک و محتوای داخلی در سبد کاربران،افزایش رضایتمندی عمومی در دریافت خدمات داخلی،اجرای بخشی از تکالیف دولت در توسعه محتوای داخلی در شبکه ملی اطلاعات و اجرای گام دیگری در راستای تامین استقلال و ایجاد قوت در فضای مجازی حاصل می شود.

صالح نساج ادامه داد: پروژه بزرگ دیگری به نام مرکز داده توسط وزارت ارتباطات راه اندازی شده است که خوزستان نیز از این پروژه بهره مند خواهد شد.

وی افزود: این پروژه در راستای تامین زیرساخت های اطلاعاتی مورد نیاز برای ارایه خدمات عمومی در کشور و در راستای اجرای تکالیف مندرج در اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات با همکاری شرکت ایرانسل راه اندازی شده است.

صالح نساج بیان کرد: با افتتاح این طرح عظیم یکی از مهمترین ارکان تامین زیرساخت های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات محقق شده و گام مهم دیگری در راستای دستیابی به هدف توسعه محتوا و خدمات داخلی ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه داد: از دستاوردهای افتتاح این طرح افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت مراکز داده،تامین نیازمندی های مرتبط با ارایه خدمات عمومی به خدمات مراکز داده در شبکه ملی اطلاعات،اجرای بخشی از تکالیف دولت در تامین زیرساخت های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات، جلوگیری از خروج اطلاعات از کشور و اجرای گام دیگری در راستای تامین استقلال و ایجاد قوت در فضای مجازی است.

وی افزود: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شدند.

امروز پنجشنبه مراسم افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مدیر کل ارتباطات خوزستان و تمامی مدیران این اداره کل در سراسر کشور برگزار شد.

این پروژه ها شامل طرح هر خانه ایرانی، یک تلوزیون اینترنتی، پروژه ابر و توسعه مرکز داده بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار