تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۰۱۳۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد از "آتش" به "آتش"
  فولادی‌ها در حالی در تهران اردو زده‌اند و حالا مدعی شده‌اند که پنج عضو این تیم در تهران به کرونا مبتلا شده است که پیش از این می‌دانستند وضعیت تهران نیز بهتر از خوزستان نیست.

پس از صادر شدن مجوز آغاز تمرینات تیم های فوتبال، اعضای تیم فولاد نیز خیلی زود خود را برای برپایی اردو به تهران رساندند تا از برنامه‌های در نظر گرفته برای بازی با استقلال تهران در تاریخ ۲۹ خردادماه و سایر رقابت‌های لیگ عقب نمانند. اعضای تیم فولاد با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی سازمان لیگ نیز در تاریخ یکم خردادماه تست کرونا دادند که جواب اولین تست منفی بود.

  مسئولان باشگاه فولاد و تیم با شیوع کرونا، در این مدت طی مصاحبه‌های مختلف همیشه اذعان داشته‌اند که با برگزاری لیگ در چنین شرایطی مخالف هستند و سلامتی بازیکنان برای آن‌ها از فوتبال مهمتر است ولی نکته قابل تامل این است که با آغاز تمرینات به دستور سازمان لیگ، بازیکن برزیلی این تیم یعنی شیمبا نیز علی‌رغم اینکه این روزها بلیت پرواز از کشوری به کشور دیگر را می‌توان به سختی تهیه کرد، خیلی زود خود را به اردوی تهران رساند و مشخص بود که فولادی‌ها از قبل خود را برای آغاز تمرینات آماده کرده بودند و شیمبا نیز پنجم خردادماه یعنی دو روز پس از آغاز رسمی تمرینات فوتبال در ایران در تهران بود و همراه با اعضای تیم فولاد در دومین مرحله تست کرونا شرکت کرد.

اما موضوع قابل تامل‌تر انتخاب تهران برای محل اردوی فولاد بود؛ سعید آذری، مدیرعامل فولاد در مصاحبه‌ای عنوان کرد که با توجه به شرایط قرمز خوزستان و آب و هوای گرم آن، اردویی ۱۰ تا ۱۲ روزه در تهران خواهیم داشت. صحبت‌هایی که از سوی اهالی فوتبال خوزستان چندان پذیرفتنی نبود زیرا با توجه به آمار بالای تعداد مبتلایان به کرونا در تهران، مشخص بود که تهران نیز مانند خوزستان وضعیت خوبی ندارد و اردو در این استان سلامتی بازیکنان فولاد را به خطر می‌اندازد. ضمن این‌که خوزستان امسال نسبت به سال‌های گذشته، خردادماه بهتری را از نظر آب و هوایی دارد. 

فولادی‌ها در حالی در تهران اردو زده‌اند که این اردو مطمئنا هزینه‌های گزافی را بر باشگاه تحمیل می‌کند زیرا آن‌ها در هتل المپیک که گران‌ترین هتل در تهران است، اقامت دارند. البته این‌که باشگاه حرفه‌ای فولاد چنین هزینه‌ای داشته باشد و بخواهد تیم خود را در بهترین شرایط ممکن برای بازی‌ها آماده کند، اصلا چیز عجیبی نیست، چرا که لیگ برتر جای باشگاه‌هایی است که از قبل پیش‌بینی هزینه‌ها و بودجه خود را کرده باشند و پس از ورود به لیگ برتر، کاسه چه کنم چه کنم به دست نگیرند. اما نکته قابل تامل صحبت‌های شب گذشته سرپرست فولاد درباره مثبت شدن تست پنج عضو این تیم در اردوی تهران بود.

علوی در این مصاحبه که بر خروجی سایت باشگاه فولاد قرار گرفته، عنوان کرده است "اکثر بازیکنان ما قبل از شروع اردو در خوزستان بوده‌اند و در تست اول جواب‌شان منفی بود اما وقتی در تهران اردو زدیم، پنج تست ما مشکوک شد". سوال اینجا است پس چرا وقتی فولادی‌ها هم اطمینان دارند که در تهران به کرونا مبتلا شده‌اند و البته مطمئنا پیش از این نیز از وضعیت بد تهران هم خبر داشتند، این استان را برای اردو انتخاب کردند؟ آیا قضیه چیز دیگری است که سرپرست فولاد اکنون این‌گونه صحبت می‌کند؟

تیم فولاد در حالی برای آغاز تمرینات چشم خود را روی امکانات و شرایط تمرینی بسیار مناسب خود در اهواز بست و به تهران رفت که می‌توانست در بهترین شرایط ممکن از خوابگاه گرفته تا زمین تمرینی و همچنین قرنطینه کامل تیم در اهواز، با آرامش خود را برای بازی با استقلال تهران در اهواز آماده کند. ضمن این‌که هزینه گزاف اقامت در هتل المپیک را هم بر دوش خود نمی‎گذاشت.

به نظر می‌رسد فولاد از آتش کرونای خوزستان به آتش کرونای تهران پناه برده است، چیزی که جز سوختن نخواهد بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار