تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۰۱۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش ۱۲هکتار از بیشه‌زارهای گتوند را سوزاند
  فرماندار گتوند گفت: آتش‌سوزی پنجشنبه ۱۲ هکتار از بیشه‌زارهای نزدیک شهر جنت مکان از توابع شهرستان گتوند را از بین رفت.

عبدالرضا احسانی نیا با بیان اینکه این آتش سوزی از ساعت ۱۳ظهر آغاز شد، افزود: با همکاری و تلاش نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند، شورای شهر و آتش نشانی شهرداری جنت مکان و گتوند،یکصد نیروی سپاه و بسیج،اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای،فرمانداری، جمعیت هلال احمر، نیروهای مردمی و انجمن حامیان طبیعت حدود ساعت۱۸ مهار و از پیشروی به دیگر بخش های بیشه زار جلوگیری شد.

وی به سوخته شدن بخش زیادی از درختان گز و بید در این بیشه زار اشاره کرد و ادامه داد: در بررسی های اولیه آتش سوزی عمدی بوده و دستگیری عامل یا عاملان احتمالی در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان گتوند گفت: دسترسی نداشتن به منطقه و کمبود امکانات ستاد مدیریت بحران مانع تسریع در خاموش کردن این آتش سوزی شد.

احسانی نیا گفت: شهرستان گتوند به علت نداشتن امکانات و تجهیزات مناسب آتش نشانی با مشکلات زیادی مواجه بوده و نیاز است تا دستگاه های استانی ذیربط برای پیشگیری از این آتش سوزی ها تجهیزات آتش نشانی شهرستان گتوند را تقویت و تجهیز کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام حضور در عرصه‌های طبیعی درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن  ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

  دوشنبه پنجم خرداد ماه نیز محل دفن زباله‌های شهر گتوند دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای واحد آتش نشانی شهرداری گتوند خاموش شد.

۲۸ اردیبهشت ماه نیز سه هکتار از مزارع گندم و حدود سه هکتار از کاه و کلش حاشیه شهر گتوند در آتش سوخت.

۲۷ اردیبهشت ماه نیز آتش‌سوزی در بیشه‌زارهای منطقه حفاظت شده کارون در محدوده روستای کوشکک گتوند پس از سه ساعت تلاش محیط‌بانان و آتش نشانی شهر جنت مکان مهار شد.

به گزارش ایرنا ۵۴ هزار هکتار منابع طبیعی شامل مراتع، بیشه‌زارها و جنگل‌های دست کاشت در شهرستان گتوند وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار