تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۱۳۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در خوزستان حل مشکل جاده احمدفداله دزفول را خواستار شد
  نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: پیگیر حل مشکل جاده احمدفداله از مناطق محروم شهرستان دزفول هستم.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد روز پنجشنبه در جریان بازدید از منطقه احمدفداله دزفول افزود: مهمترین اولویت مردم‌ این منطقه جاده مناسب است به طوریکه تردد در جاده فعلی احمدفداله تنها با خودروهای کمک دار امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه این منطقه بکر مستعد برای دامپروری است افزود: دولتمردان باید توجه ویژه ای به منطقه احمدفداله داشته باشند و در این مورد بنده پیگیر خواهم بود.

وی اولویت نخست این منطقه را  نبود جاده عنوان کرد و گفت: اهالی ساکن در منطقه احمدفداله دزفول حداقل های یک روستا را هم ندارند، خانه بهداشت مجزا ندارند و این وضعیت باعث طی کردن مسافتی  هشت ساعته به شهرستان دزفول برای دریافت خدمات درمانی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به محرومیت منطقه دره کاید دزفول نیز اشاره کرد و افزود:مهمترین  مطالبه مردم این منطقه محروم بعد از جاده خدمات بهداشتی ،آب و مدرسه است .
وی در پایان قول پیگیری مشکلات این منطقه را داد.

مرتضی موصلی مدیر کل  کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان نیز در جریان این بازدید به برخی خانواده های این منطقه  محروم  قول مساعد برای پرداخت وام اشتغالزایی داد.

دهستان های احمد فداله و دره کاید واقع در دل رشته کوه زاگرس در بخش کوهستانی شهیون دزفول ، مناطقی بکر و سرشار از ظرفیت های طبیعی می باشند که دسترسی به آنها به دلیل نبود جاده مناسب به سختی امکانپذیر است.

فاصله شهر دزفول تا دهستانهای احمد فداله و دره کاید ۱۲۰ کیلومتر بر روی تابلویی در ابتدای این جاده حک شده اما برای دسترسی به عشایر ساکن در این مناطق و بررسی مشکلات آنها باید حدود ۲۰۰ کیلومتر با خودرویی کمک دار در جاده ای کم عرض ، ناهموار و سنگلاخ با پرتگاه های خطرناک بیش از هشت ساعت رانندگی کرد.
جاده ۱۲۰ کیلومتری دزفول تا دهستان های احمدفداله و دره کاید با وجود سخت گذر و سنگلاخی بودن در هر بارندگی در فصل پاییز و زمستان مسدود شده و عملا ارتباط زمینی این مناطق با یکهزار و ۲۰۰ خانوار پراکنده روستایی و عشایری برای چند روز قطع می شود به طوریکه تنها از طریق بالگرد می توان به این مناطق دسترسی پیدا کرد.

بخش های سردشت و شهیون افزون بر ۷۰ درصد وسعت شهرستان دزفول را شامل می شوند که از کمترین امکانات بی بهره اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار