تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۰۱۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برق جنوب غرب اهواز پایدار می‌شود
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه عملیات احداث خط چهارمداره خروجی پست مهزیار اهواز به پایان رسید، گفت: اجرای این پروژه باعث پایداری برق مصرفی بخش‌های مختلف و رونق کشاورزی در منطقه جنوب غرب اهواز می‌شود.

محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: عملیات احداث خط چهارمداره خروجی پست مهزیار اهواز به پایان رسید و با جمع‌آوری خط دومداره تک سیم قدیمی و جایگزینی آن با خط چهارمداره دو سیمه، اقدام کم سابقه‌ای در برق خوزستان انجام شده است.

وی افزود: خط چهارمداره خروجی پست مهزیار (از پست ۴۰۰ کیلوولت مهزیار تا پست ۱۳۲ کیلوولت سپنتا) که عملیات آن به پایان رسیده، ۱۶ کیلومتر طول دارد و اکنون برقدار شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: با برچیده شدن خط دومداره و جایگزینی خطوط چهارمداره یک کار اقتصاد مقاومتی در این پروژه انجام شده و ظرفیت انتقال برق در همان کریدور دو برابر افزایش پیدا کرده است.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه اجرای این پروژه باعث پایداری برق مصرفی بخش‌های مختلف و رونق کشاورزی در منطقه جنوب غرب اهواز می‌شود، گفت: تامین انرژی پست‌های ۱۳۲ کیلوولت گلدشت و سپنتا و افزایش انتقال ظرفیت شبکه ۱۳۲ کیلوولت از دیگر اهداف بهره‌برداری خط چهارمداره خروجی پست مهزیار است.

وی خاطرنشان‌کرد: از مهرماه سال ۹۸ تاکنون، ۱۲۵ کیلومتر مدار و ۱۱۳ کیلومتر هادی پرظرفیت به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار