تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۰۱۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا، ضعف باشگاه‌های ورزشی را نشان داد
 یک کارشناس فوتبال با بیان این‌که نکته مثبت کرونا این بود که ضعف باشگاه‌های ما را برخلاف آن‌که نشان داده می‌شود حرفه‌ای هستند و هدفمند کار می‌کنند، نشان داد، گفت: نمونه بارز آن این است که باشگاه‌ها نتوانستند در زمان وقوع کرونا بازیکنان خود را تحت قرنطینه خانگی در بیاورند و آن‌ها را زیر نظر داشته باشند.

کیوان بابادی با بیان این‌که در حال حاضر هیچ فوتبالیستی در زمین فوتبال مبتلا به کرونا نشده است و این‌که پیش از آغاز مسابقات تست بازیکنان مثبت می‌شود، این به ضعف باشگاه‌ها برمی‌گردد، اظهارکرد: وقتی باشگاه‌ها با بازیکنان قرارداد حرفه‌ای منعقد می‌کنند، چرا با به وجود آمدن مشکلی مثل شیوع کرونا، بازیکنان‌شان را تحت کنترل باشگاه‌ها در نیاوردند و به نوعی بازیکنان را رها کردند؟

وی ادامه داد: ما در دنیا تیم‌هایی مثل رئال و بارسلونا را داشتیم که بازیکنان‌شان را تحت قرنطینه اجباری خانگی قرار دادند و چرا این مهم در کشور ایران اتفاق نمی‌افتد و چرا یک مدیرعامل فقط در اتاق خود می‌نشیند و فکر می‌کند می‌تواند از تعهدات خود نسبت به بازیکنان به بهانه کرونا خارج شود و فریاد تعطیلی لیگ را سر می‌دهد؟

مدیرعامل سابق باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: جامعه ورزش و جامعه فوتبال باید آگاه باشد که فرمان فوتبال، لیگ برتر و در مجموع ورزش کشور در دست سازمان لیگ فوتبال، فدراسیون‌ها و هیات‌های استانی نیست و ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور است که در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. یعنی فوتبال نیمه‌صاحب ما هیچ دخل و تصرفی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری لیگ برتر و دیگر لیگ‌ها ندارد. اما نکته قابل تامل این است که هیچ کسی نمی‌آید در این زمینه روشنگری کند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه اخیرا در فوتبال ایران باب شده است که بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال برای محبوبیت بیشتر بین هواداران باشگاه‌های خود در خصوص قهرمانی لیگ مصاحبه‌هایی را انجام می‌دهند و کسب عنوان قهرمانی لیگ ایران را با شبهاتی در اذهان عمومی مواجه می‌سازند. من با تجربه‌ای که در بحث مدیریت باشگاه کسب کردم، منکر زد و بندها و پول‌های کثیف در فوتبال ایران نمی‌شوم اما معتقدم برای کسب محبوبیت نباید روح فوتبال را جریحه‌دار کرد و باید به سمت فضایی پاک در فوتبال رفت.

بابادی افزود: به نظر من نکته مثبت کرونا این بود که ضعف باشگاه‌های ما را برخلاف آن‌که نشان داده می‌شود حرفه‌ای هستند و هدفمند کار می‌کنند، نشان داد؛ نمونه بارز آن این است که باشگاه‌ها نتوانستند در زمان وقوع کرونا بازیکنان خود را تحت قرنطینه خانگی در بیاورند و آن‌ها را زیر نظر داشته باشند. 

وی عنوان کرد: در حال حاضر بعضا مدیران و مربیان فوتبال ما خود را پشت کرونا قایم کرده‌اند. یعنی آن مربی که می‌داند اوضاع تیمش خراب است، خواهان عدم برگزاری لیگ است. در این شرایط نیز آن مربی که تیمش در صدر جدول قرار دارد، خودش و هوادارش حق دارند که مصّر به از سرگیری مسابقات باشند. سوال من این است که اگر باشگاه‌ها از جایی مطالبه داشته باشند، به خاطر کرونا آن را می‌بخشند که اکنون در این شرایط خواهان لغو مسابقات هستند؟ به هر حال اکنون، کرونا برای تیم‌های بالای جدول یک فرصت همراه با تهدید است زیرا این‌ فرصت را دارند تا قهرمان شوند یا سهمیه آسیایی به دست آورند و تهدید به این معنا است که از حق طبیعی‌شان که یک رقابت بوده است، باز می‌مانند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار