تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۰۱۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه هفته بحرانی کرونا، پیش روی خوزستان
 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا، از پیش رو بودن سه تا چهار هفته بحرانی برای استان خوزستان خبر داد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به علل افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار کرد: پیش از این، روند ابتلا به کرونا در خوزستان آهسته بود اما اکنون وارد پیک بیماری شده است و رفع محدودیت‌ها می‌تواند عامل اصلی ورود خوزستان به پیک بیماری باشد.

وی افزود: قرار بود رفع محدودیت‌ها به صورت هوشمند باشد اما این اتفاق رخ نداد و بسیاری از اصناف و مردم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند.

سلمان‌زاده گفت: بسیاری از مردم بی‌محابا به خیابان‌ها رفتند و رفتار مردم در روزهای آخر ماه مبارک رمضان را مشاهده کردیم. در بسیاری از شهرها، بازارها شلوغ بود و بعضا تا صبح بازارها باز بودند که نتیجه آن رفتار، وضعیت کنونی کرونا در خوزستان است. یکی دیگر از علل افزایش موارد شناسایی‌شده مبتلایان به کرونا نیز افزایش تعداد نمونه‌گیری در شبانه‌روز است.

وی بیان کرد: هر چند موارد سرپایی افزایش یافته اما واقعیت این است که موارد بستری هم افزایش یافته است. در این شرایط، پیش‌بینی‌های لازم را برای وضعیت افزایش آمار مبتلایان در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام داده‌ایم و بیمارستان‌های دوم و سوم نیز برای پوشش بیماران بستری کرونا پیش‌بینی شده است اما امیدواریم به این سمت و سو نرویم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حداقل سه تا چهار هفته بحرانی را پیش رو خواهیم داشت بنابراین مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مردم به ویژه افراد سالمند و یا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، نباید از منزل خارج شوند و اعضای خانواده نیز باید رعایت کنند تا این گروه‌ها را به بیماری مبتلا نکنند.

وی افزود: افزایش آمار در آینده بستگی به رفتار مردم دارد و اگر می‌خواهیم بیماری را در سه چهار هفته آینده کنترل کنیم، مردم باید رعایت کنند.

سلمان‌زاده با اشاره به بازگشایی ادارات خوزستان با ظرفیت کامل، تصریح کرد: مردم، اصناف و ادارات باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. اصناف و ادارات باید امکان فاصله‌گذاری برای مراجعه‌کنندگان را فراهم کنند. در مواردی مشاهده می‌کنیم که درب بانک‌ها یا بیرون ادارات بسیار شلوغ است و مسئولان اداره یا بانک کاری به خارج ساختمان ندارند، در صورتی که بانک‌ها و ادارات موظف هستند امکان فاصله‌گذاری و اجبار رعایت فاصله‌گذاری را اعمال کنند.

وی افزود: ادارات موظف هستند حتی وسایل حفاظت شخصی را برای ارباب رجوع خود فراهم کنند. اگر این بازگشایی همراه با رعایت دستورالعمل‌ها باشد، در افزایش آمار تاثیرگذار نخواهد بود اما در غیر این صورت، قطعا در ابتلای افراد به کرونا و افزایش آمار تاثیر خواهد گذاشت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار