تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۰۱۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آگاهی‌بخشی بهداشتی به مردم برای مقابله با کرونا توسط هلال احمرخوزستان
  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: جمعیت هلال احمر استان با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بهره‌گیری از نیروی انسانی داوطلب خود وظیفه آگاهی‌بخشی به مردم و دعوت به ماندن در خانه را عهده دار شده است.

دکتر علی خدادادی بیان کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بین شهروندان جمعیت هلال احمر استان با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز توافق کرده است که برای آموزش و فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر رعایت مراقبت‌های بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی ورود کند.

وی گفت: راهنمایی و تشویق مردم برای درخانه ماندن و خارج نشدن از خانه مگر در شرایط اضطراری از دیگر مواردی است که هلال احمر در آموزش های خود مدنظر دارد، هلال احمر با آموزش به مردم  با استفاده از بروشورهای آموزشی و ارائه آموزشهای خودمراقبتی توسط داوطلبان و حضور در مناطق محروم جهت آموزش در این بخش فعالیت دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: توزیع اقلام بهداشتی و وسایل محافظت شخصی در مناطق محروم نیز از دیگر کارهایی است که هلال احمر در راستای مقابله با کرونا در کنار آموزش انجام می‌دهد.

خدادادی با اشاره به اینکه برای ریشه‌کنی این بیماری در خوزستان وکنترل آن، دستگاه‌ها و مردم باید با یکدیگر همکاری داشته باشند افزود: پیش از این نیز هلال احمر با دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مقابله با کرونا همکاری داشته است اما با توجه به افزایش آمار ابتلا در استان معاونت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بحث فرهنگ‌سازی و آموزش مبارزه با کرونا را به هلال احمر واگذار کرده است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در شرایط کنونی که آمار ابتلا به کرونا در استان روند صعودی دارد بهترین راه مقابله با این ویروس حفظ بهداشت فردی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و باید این موارد به مردم آموزش داده شود.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا در خوزستان متاسفانه به مرز بحران رسیده است و درصورت عدم توجه  جدی به پروتکلهای بهداشتیو مراقبت، این روند آسیب های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

آمار ابتلا به کرونا در خوزستان از نیمه اردیبهشت ماه امسال روند صعودی یافته است و همین موضوع باعث شد با دستور شورای تامین استان ادارات و بازار استان در ۲ مرحله ۲۲ تا ۲۹ اردیبهشت ماه و یکم تا پنجم خرداد ماه تعطیل شوند.

مدارس خوزستان بر خلاف سایر استان های کشور به دلیل شیوع این ویروس بازگشایی نشده و همچنان تعطیل هستند.

افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان باعث شد در هفته اخیر تعدادی از مسوولان وزارت بهداشت به خوزستان سفر کنند و از نزدیک وضعیت استان را رصد کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار