تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۰۱۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باغ‌های زیتون و انار در آتش کاه و کلش
  مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به آتش زدن کاه و کلش مزارع منطقه توسط کشاورزان گفت: در یک هفته گذشته بیش از ۶۰ هکتار از مزارع و باغات این منطقه در آتش سوخته است.

مصطفی هنرمندیان  با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در مزارع و شهرستان ایذه اظهار کرد: در روزهای گذشته ۲۰ هکتار از مزارع و باغ‌های منطقه رمه‌چر در ادامه آتش‌سوزی‌های مزارع دچار حریق شد و حریق، خساراتی به این منطقه وارد کرد.

وی افزود: در این آتش‌سوزی‌ها، بیش از ۱۶ هکتار از مزارع گندم و یک خرمن جمع‌آوری شده محصولات کشاورزان دچار خسارت شد و بیش از ۲۵ تن گندم از بین رفت.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: این آتش‌سوزی‌ها به باغ‌های زیتون و انار منطقه نیز سرایت کرد و باعث از بین رفتن ۴ هکتار از این باغات شد.

هنرمندیان بیان کرد: در روزهای گذشته حدود ۴۰ هکتار از کاه و کلش باقی‌مانده از مزارع برداشت شده در حوالی روستای پرچستان ایذه، در آتش‌ سوخت و خسارت‌هایی را به اراضی کشاورزی منطقه وارد کرد.

وی با گلایه از کشاورزانی که کاه و کلش باقی‌مانده در مزارع را آتش می‌زنند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم کشاورزان، آتش زدن کاه و کلش باقی‌مانده در مزارع را متوقف کنند زیرا ادامه این کار، زیان‌های جبران‌ناپذیری به مزارع و مراتع و منابع طبیعی وارد می‌کند و می‌تواند برای آینده طبیعت مضر باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار