تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۰۱۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هدف‌گذاری تولید ۷۹۰ هزار تن اسلب در فولاد اکسین خوزستان
  مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه این شرکت بیش از پیش توانایی رفع نیاز کشور به ورق‌های آلیاژی را دارد، گفت: مهمترین هدف در سال "جهش تولید"، رسیدن به تولید ۷۹۰ هزار تن اسلب معادل ۷۰۰ هزار تن ورق است.

بهرنگ اهدایی با اشاره به تنوع تولید محصولات در شرکت فولاد اکسین در چند ماه گذشته، اظهار کرد: تحقق بالاترین تناژ نورد اسلب در سال ۹۸ و ثبت رکورد نورد ۷۹ هزار تن اسلب با توجه تغییر سبد محصولات تولیدی در اردیبهشت‌ماه ۹۹، از مهمترین دستاوردهای فولاد اکسین است و در این زمینه شاهد عملکرد مطلوبی در تولید این محصولات بازارپسند هستیم.

وی افزود: سال ۹۸ برای شرکت فولاد اکسین خوزستان سال بسیار خوبی بود به گونه‌ای که در نتیجه آن، موفق به ثبت بالاترین تناژ تولید معادل ۱۱ سال گذشته شدیم. این در حالی است که تا قبل از سال ۹۸ تنها ۲۰ درصد محصولات تولیدی شرکت، ورق‌های آلیاژی و ۸۰ درصد تولیدات شامل محصولات ساختمانی بود و این مساله یک انحراف بسیار بزرگ نسبت به ماموریت اصلی شرکت بود.

اهدایی تصریح کرد: هدف از تاسیس فولاد اکسین خوزستان، رفع نیاز صنایع استراتژیک کشور در تامین ورق‌های فولادی در چهار حوزه تولید ورق‌های API مربوط به ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز در محیط‌های شیرین و ترش، ورق‌های مربوط به ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت و گاز، ورق‌های مربوط به بدنه کشتی و ورق‌های ساختمانی بوده و در این زمینه باید بیش از ۵۰ درصد محصولات این شرکت به ورق‌های API و آلیاژی اختصاص یابد که البته به دلایل مختلف و تا پیش از سال ۹۸ این مساله محقق نشد.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان در تشریح تولیدات این شرکت در سال گذشته گفت: در سال ۹۸ با توجه به نیاز صنایع کشور به خصوص صنعت بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی و از سویی نیز با تحریم‌های ایجاد شده و با توجه به توانایی شرکت در تولید ورق‌های API و آلیاژی، با برنامه‌ریزی‌های مدون، سبد محصولات اکسین تغییر پیدا کرد و تناژ ورق‌های آلیاژی از ۲۰ درصد به ۴۷ درصد در ماه ارتقا یافت و با وجود تغییرات رویکردی شرکت در تولیدات ورق‌های خاص، رکورد جدیدی نسبت به ۱۱ سال گذشته در تولید به ثبت رسید.

وی در خصوص اهداف این شرکت در سال ۹۹ عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید، مجموعه فولاد اکسین با سرلوحه قرار دادن این شعار و با برنامه‌ریزی بسیار مدون، هدفمند و استراتژیک به دنبال عملکرد بهتری به نسبت سال ۹۸ است. در این زمینه مهمترین هدف در سال جهش تولید، رسیدن به تولید ۷۹۰ هزار تن اسلب معادل ۷۰۰ هزار تن ورق است و امیدواریم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

اهدایی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که در واحد تولید انجام شد، در فروردین‌ماه ۱۷ درصد افزایش تولید و در اردیبهشت‌ماه نیز با نورد ۷۹ هزار تن اسب که ۷۷ درصد از آن محصولات API و آلیاژی بوده، تناژ تولیدات شرکت به میزان ۲۰ درصد افزایش داشته و این مساله یک رکورد جدید و بی‌سابقه در اکسین است.

وی خاطرنشان‌کرد: طبق برنامه استراتژیک تدوین شده برای امسال، ۵۵ درصد ورق‌های تولیدی باید از نوع ورق‌های API و آلیاژی باشد و خوشبختانه در فروردین‌ماه ۶۵ درصد و در اردیبهشت‌ماه نیز ۷۷ درصد سبد تولیدات این شرکت به ورق‌های خاص اختصاص یافت و تاکنون از برنامه تعیین شده، جلوتر هستیم.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: در حال حاضر فولاد اکسین با ثبت رکورد تولید و نورد ۴۸ هزار تن اسلب API و آلیاژی در ماه، می‌تواند بیش از گذشته پاسخگوی نیاز صنایع خاص و استراتژیک پایین دست باشد و بیش از پیش توانایی رفع نیاز کشور به ورق‌های آلیاژی را دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار