تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۰۱۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی نخستین محموله بچه‌ماهی‌های بومی در تالاب شادگان
 مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در روستای "صراخیه" تالاب بین المللی شادگان خبر داد.

فتح‌اله ابوعلی  با اشاره به رهاسازی نخسین محموله بچه ماهی‌های بومی در تالاب شادگان اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی شامل گونه‌های برزم و عنزه با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست و توسط کارشناسان شیلات در تالاب شادگان رهاسازی شده است و این عملیات در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان استراتژیک، افزایش تولید آبزیان و رونق صید و صیادی در جوامع ساکن اطراف منابع آبی، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت ساکنان محلی منابع آبی از جمله اهداف بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی استان خوزستان است.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: کمک به افزایش سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان‌، ترویج ماهی‌گیری تفریحی، راه‌اندازی صنعت توریسم و رونق گردشگری نیز از دیگر اهداف حفظ ذخایر آبزیان است.

ابوعلی عنوان کرد: طرح بازسازی ذخایر آبزیان همه ساله بر اساس تلفیق الگوی علمی و تجربه ۲۰ ساله فعالیت بازسازی ذخایر آبزیان این اداره‌کل و پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور در منابع آبی خوزستان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: طبق برنامه سازمان شیلات ایران، پس از برنامه‌ریزی مراکز تکثیر ماهیان گرمابی و بومی و بررسی جوانب مختلف وضعیت تالاب‌ها و رودخانه‌ها و دریاچه سدها، عملیات رهاسازی کپورماهیان و ماهیان بومی در منابع آبی مستعد انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۲۳ میلیون قطعه انواع بچه ماهی و لارو ماهیان بومی در منابع آبی استان خوزستان رهاسازی شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین میزان رهاسازی بچه ماهی را در منابع آبی داشته باشیم‌.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار