تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۰۱۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۰۱ هزار رأس دام در خوزستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند
 مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان از مایه‌کوبی ۶۰۱ هزار و ۱۳ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی طی دو ماه گذشته در این استان خبر داد.

مصطفی کنار کوهی  ضمن اشاره به واکسیناسیون ۶۰۱ هزار و ۱۳ رأس دام علیه بیماری تب برفکی در استان خوزستان، اظهار کرد: یکی از راه‌های کنترل بیماری فوق‌العاده مسری و مهلک تب برفکی علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی- قرنطینه‌ای، واکسیناسیون مرتب و دوره جمعیت حساس دام‌های استان خوزستان است.

وی تصریح کرد: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی بر عهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، تردد نکردن در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضدعفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شروع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در ادامه از دامداران درخواست کرد: دامداران در راستای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری همکاری و تعامل لازم را با گروه‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند؛ همچنین برای اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابهجایی دام‌ها در مدت زمان اجرای طرح خودداری کنند.

کنار کوهی در پایان عنوان کرد: دامداران از خریداری و جابه‌جا کردن دام بدون رعایت ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی خودداری کنند و رعایت اصول بهداشتی را در محل دامداری خود از جمله فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی محل ورودی دامداری اجرا کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار