تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۰۱۴۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید تضمینی گندم در خوزستان به ۱.۲ میلیون تن رسید
  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:خرید تضمینی گندم در خوزستان با رسیدن به روزهای پایانی برداشت این محصول به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

خدارحم امیری زاده  افزود: تا کنون ۲۷۰هزار تن از گندم خریداری شده به خارج از استان انتقال یافته و بقیه در سیلوها و کارخانه های آرد خوزستان ذخیره سازی شده است.

میزان مصرف سالانه گندم مردم خوزستان حدود ۶۵۰هزار تن است.
وی گفت: برداشت گندم در بیش از ۹۸ درصد مزارع استان پایان یافته است و آخرین محمولههای گندم خریداری شده در حال انتقال به مراکز خرید هستند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: تا کنون ۸۰ درصد مطالبات گندم کاران خوزستان به حسابشان واریز شده است.
برداشت گندم در خوزستان از ۲۰ فروردین در مناطق جنوبی استان شروع و پس از چند روز در مناطق غربی و مرکزی نیاز آغاز شد.پیشتر سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده بود در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ حدود ۱.۵میلیون تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده ولی این رقم محقق نشد.سرمای بی سابقه بهمن ماه ۱۳۹۸ و کاهش دما  و متعاقب آن بروز بیماری "زنگ گندم" از دلایل کاهش و افت محصول راهبردی گندم در خوزستان عنوان شده است. سال زراعی گذشته حدود یک میلیون و۳۳۰هزار تن گندم در خوزستان برداشت شد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲ میلیون تن محصولات زراعی و باغی و عمل آوری ۱۲۸ نوع محصول از لحاظ کمیت و تنوع تولیدات مقام نخست کشوری را دارد.

بخش کشاورزی خوزستان در برابر حوادث طبیعی بسیار شکننده است به گونه‌ای که در ۲ سال اخیر خشکسالی ، سیلاب و سرمای بی سابقه ، کشاورزی استان را بسیار آسیب پذیر و خسارت بار کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار