تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۰۱۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه آبرسانی به غیزانیه اهواز تکمیل شده و درمرحله آزمایش است
 قائم‌مقام شرکت آب‌وفاضلاب استان خوزستان با اشاره به نهایی شدن خطوط انتقال آب، تابلو برق ها، الکتروپمپ‌ها و الکتروموتورها در پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه گفت: اجرا و کارگذاری خط انتقال آب پروژه آبرسانی به روستاهای دهستان غیزانیه‌ اهواز از تصفیه خانه شهید الماسی شیبان تا ایستگاه تقویت فشار صفیره به اتمام رسیده و در مرحله آزمایش قرار دارد.

عادل حرباوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خط انتقال آب شرب ۶۳۰ میلیمتر برای آبرسانی به روستاهای دهستان غیزانیه اهواز اجرا شده گفت: این خط انتقال به طول ۲۴ کیلومتر از شیبان تا صفیره کارگذاری شده است.

قائم مقام شرکت آبفای استان خوزستان با اشاره به اهمیت رسیدگی به تصفیه خانه شهید الماسی شیبان در پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه بیان کرد: تصفیه خانه شهید الماسی شیبان با آبگیری از رودخانه کارون شامل یگان‌های ته‌نشینی اولیه، اختلاط سریع، حوضچه انعقاد، ته نشینی ثانویه، حوضچه مکش، فیلترهای تحت فشار، ایستگاه‌های پمپاژ آب پاک و تامین فیلترها، مخزن بتنی سه هزار و ۵۰۰ متر مکعبی از اهمیت ویژه ای در این پروژه برخودار است.

حرباوی یادآور شد: بخشی از خط انتقال پلی اتیلن در سال گذشته بر اثر سیلاب آسیب جدی دیده بود که در دست ترمیم است و بزودی نواقص و شکستگی های آن برطرف می‌شوند.

وی افزود: خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول۴۳ کیلومتر اجرا و به تصفیه خانه یادگار امام (ره) متصل شده است و پس از اتمام مراحل آزمایش، وارد مدار می‌شود.

حرباوی اظهار داشت: نصب الکتروپمپ‌های جدید و اجرای پایپینگ(لوله گذاری)، تهیه نصب و راه اندازی تابلوهای برق، تهیه و نصب کابل و کابل‌کشی و تعویض و ارتقای الکتروپمپ‌های ایستگاه تقویت فشار صفیره از جمله اقداماتی است که در یک هفته گذشته صورت گرفته است.

وی بیان کرد: عبور از لوله‌های مدفون و روکار نفت و گاز، عبور از کانال‌های آبیاری و زهکشی و جاده‌های اصلی و فرعی، اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع، توسعه تصفیه خانه شهید الماسی شیبان شامل اصلاح سیستم پساب، توسعه و راه اندازی پاروهای لجن روب، اصلاح فیلترهای تحت فشار، توسعه ایستگاه پمپاژ آب پاک، ساخت، نصب و راه اندازی تابلوهای برق و توسعه تقویت فشار صفیره با پیشرفت ۹۸ درصد نیز در حال تکمیل  است.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به وضعیت بد آب آشامیدنی این بخش محروم و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.
بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

رییس جمهوری نهم خردادماه امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را شخصا به صورت مستمر پیگیری کند تا در نهایت تا پایان خردادماه به حل قطعی مشکل منجر شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار