تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۰۱۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود پرستار در خوزستان
  معاون پرستاری وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود پرستار به ویژه پرستار تخصصی در سه منطقه اهواز، دزفول و آبادان به شدت احساس می‌شود.

مریم حضرتی  بیان کرد: کمبود پرستار با مدیریت انجام شده و کم کردن عمل‌های انتخابی و کمک گرفتن از دیگر استان‌ها تا حدودی جبران شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ در ۲ هفته گذشته در استان خوزستان و آبادان افزود: کادر درمانی و پرستاران موجود نیاز به بازتوانی دارند و اگر روند افزایش مبتلایان به کرونا افزایشی پیش برود و کنترل نشود کادر درمان نیز دچار فرسایش خواهند شد.

خضرتی گفت:در حال تامین پرستار تخصصی با کمک گروه‌های پرستاری هستیم تا از فرسودگی پرستاران در خوزستان با توجه به شرایط خاص اقلیمی و گرمای هوا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: چهار ماه است که پرستاران و پزشکان برای مقابله با ویروس کرونا در حال کار هستند و مردم باید به این تلاشگران عرصه سلامت کمک کنند و در صورتی که تعداد بیماران بیشتر شود از تحمل کادر درمان خارج خواهد شد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در آبادان نگران کننده دانست و افزود: از شهروندان تقاضا می‌کنم علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی در خانه ماندن را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا در سفر سه روزه معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خوزستان، آخرین وضعیت بیمارستان‌ها و مدیریت بیماری کرونا در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

استان خوزستان در دو هفته گذشته از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار