تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۰۱۵۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"فیتنس" و دنیایی از فواید
 یک مربی با بیان این‌که رشته فیتنس، ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد و باعث جلوگیری از پوکی استخوان و روماتیسم می‌شود، گفت: فردی که فیتنس را انجام می‌دهد، با رعایت رژیم اصولی غذایی می‌تواند بدن خود را به حداقل درصد چربی نیز برساند.

الناز برهانی  در خصوص هدف اصلی در ورزش فیتنس، اظهار کرد: هدف از ورزش فیتنس رسیدن به تناسب اندام جسمانی و قرار گرفتن فرد در شرایط روحی بهتر است. فیتنس علاوه بر این‌که فرد را به تناسب اندام می‌رساند، باعث می‌شود که او در طول روز نیز در انجام فعالیت‌های روزمره خود عملکرد بهتری داشته باشد. در واقع فیتنس باعث تقویت روحیه، القای انرژی مثبت و اعتماد به نفس به فرد ورزشکار می‌شود و از افسردگی پیشگیری می‌کند.

وی ادامه داد: یک برنامه تناسب‌اندام برنامه‌ای است که واقع‌گرایانه باشد و در غیر این‌ صورت فرد نمی‌توند این برنامه را برای مدت زمان طولانی استفاده کند. پس یک برنامه خوب باید متناسب با نیازها، اهداف و توانایی فرد باشد. همچنین علم یک مربی در تنظیم یک برنامه مناسبِ فیتنس بسیار اهمیت دارد زیرا این برنامه نباید به صورتی باشد که به ستون فقرات، ماهیچه‌ها، تاندون و مفاصل فرد آسیب وارد کند. همچنین این مهم باید مورد توجه باشد که اگر هدف فرد تنها چند هفته تمرین برای افزایش یا کاهش وزن باشد، با قطع کردن برنامه تمرین خود، تمام نتایج به دست آمده را از دست خواهد داد.

این مربی فیتنس گفت: افرادی بیشتر به دنبال ورزش فیتنس هستند که می‌خواهند کاهش چربی یا کاهش وزن داشته باشند و این گروه نیز بیشتر، بانوان هستند. رشته فیتنس بیشتر در باشگاه‌های بانوان آموزش داده می‌شود، البته در باشگاه‌های آقایان نیز فیتنس را داریم اما استقبال در بخش بانوان بیشتر است. این ورزش هیچ محدودیت سنی و جنسی خاصی ندارد و هر فرد در هر دوره سنی می‌تواند به این رشته بپردازد.

وی بیان کرد: فیتنس، تناسب اندام است و با توجه به اینکه بیشتر افراد به دنبال این هستند که به سمت چاقی و اضافه وزن نروند، این رشته را انتخاب می‌کنند. در رشته فیتنس از وزنه‌های سنگین استفاده نمی‌شود و هدف حجم‌دهی عضلات نیست. در انجام این ورزش نسبت به رشته بدنسازی عضلات کمتری درگیر می‌شوند و  بیشتر شامل حرکات کششی و هوازی است تا منجر به قدرت عضلانی و فرم‌دهی بدن فرد شود.

برهانی با بیان این‌که رشته فیتنس باعث تراکم استخوان‌ها می‌شود، افزود: این رشته، ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد و باعث جلوگیری از پوکی استخوان و روماتیسم می‌شود و همچنین کاهش دهنده کلسترول خون است. همچنین فردی که فیتنس را انجام می‌دهد، با رعایت رژیم اصولی غذایی می‌تواند بدن خود را به حداقل درصد چربی برساند، ضمن این‌که بدن او از نظر پروتئین و ماهیچه‌ها به استانداردترین حالت ممکن نیز خواهد رسید.

وی در پایان گفت:‌ رشته فیتنس در باشگاه‌ها به افرادی پیشنهاد می‌شود که دارای وزن بالا بوده و به دنبال کاهش وزن سریع هستند. همچنین این رشته به افرادی که به دنبال افزایش قدرت، سرعت، توان و بهبود عملکرد ورزشی و همچنین کاهش ریسک آسیب هستند، پیشنهاد داده می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار