تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۰۱۵۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف محموله کالای چهار میلیارد ریالی قاچاق در بندر ماهشهر
 فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر با هوشیاری و رصد اطلاعاتی روز سه شنبه موفق شدند محموله کالای قاچاق را در ماهشهر کشف و توقیف کنند. سردار لطفعلی پاکباز افزود:ماموران دریابانی در بازرسی از این محموله وارداتی که در حال ترخیص بود ۸۲هزار قلم لوازم خرازی ، بهداشتی و آرایشی را که بدون اسناد گمرکی بود کشف کردند.
وی ارزش این محموله را که در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده و با شناور باری وارد بندر ماهشهر شده بود چهار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی جهت صدور رای ارسال شده است.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و ارز را برعهده دارد.     
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه مبارزه با ورود و خروج کالای قاچاق از وظایق ذاتی دریابانی است بر تداوم مبارزه با این پدیده اقتصادی - اجتماعی تاکید کرد.
روند ورود کالای قاچاق از مناطق جنوبی و ساحلی خوزستان با شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار ، رو به کاهش بوده است.
ماموران مرزبانی و دریابانی خوزستان پارسال حدود چهار هزار میلیارد ریال کالای قاچاق را قبل ورود به کشور و توزیع در بازار کشف و ضبط کردند.این میزان کشفیات قاچاق در خوزستان به غیر از کالاهای قاچاقی بوده که ماموران نیروی انتظامی در شهرهای و جاده‌های استان کشف کردند.
لوازم خانگی و آشپزخانه ، قطعات یدکی خودرو ، لاستیک ، کنسرو ، چای ، روغن‌های خوراکی ، پارچه لوازم صوتی و تصویری از مهمترین کالاهای مکشوفه قاچاق در خوزستان بوده است.
بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، پارسال حداقل حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است.       

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار