تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۰۱۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفظ باغ لک لک‌های دزفول، مطالبه دوستداران محیط زیست
 حفظ و نگهداری از باغ موسوم به لک لک‌ها در دزفول، به یکی از مطالبه‌های اصلی دوستداران محیط زیست تبدیل شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: به منظور چاره اندیشی و اتخاد تصمیمات لازم در خصوص باغ لک لک‌ها، نشست هم اندیشی با مالکان این باغ برگزار شد.
مصطفی استاد چینی‌گر افزود: با توجه به نگرانی شهروندان و به منظور چاره اندیشی در راستای جلوگیری از تخریب باغ لک لک ها و بهره وری هرچه بهتر از آن، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی، اداره میراث فرهنگی و انجمن محیط زیستی آوان سبز، نسبت به برقراری نشست‌ها  و بازدیدهای متعدد از محل اقدام کرد که این امر منتج به برگزاری جلسه ای با محوریت ادارات، نهادهای مربوطه و افراد مدعی مالکیت شد.
وی ادامه داد: باغ دلگشا یکی از نقاط حائز اهمیت شهرستان دزفول واقع در مجاورت جاده دزفول-محمدبن جعفر- شوش است که از سال‌ها پیش تاکنون به عنوان یکی از زیستگاه ها و محل های لانه گذاری و جوجه آوری گونه ارزشمند لک لک به شمار می آید و هرساله تعدادی از درختان بلند و خشکیده آکالیپتوس این باغ جهت لانه گذاری و جوجه آوری مورد استفاده لک لک ها قرار می گیرند.
استاد چینی گر گفت: با توجه به زیبایی منظر این  باغ که یکی از جاذبه های گردشگری مشهور شهرستان دزفول و استان خوزستان است  اهمیت حفظ و نگهداری آن  بیش از پیش نمایان می شود. 
وی افزود: برای حفظ و تداوم برقراری این جاذبه طبیعی برای شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از سالیان گذشته به منظور حفظ این زیستگاه با افرادی که ادعای مالکیت دارند وارد مذاکر شده و از آنها در جهت حفظ زیستگاه لک لک ها استمداد طلبیده که خوشبختانه این کار ثمربخش بوده و تاکنون منجر به حفظ آن شده است. 
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: در  نشست با مالکان مقرر شد آنها نسبت به اصلاح، بهسازی و محصور سازی محدوده استقرار لانه گذاری لک لک  در اسرع وقت اقدام کنند.

وی افزود: همچنین مقرر شد در راستای استحکام بخشی درختان خشکیده قدیمی و برپایی محل های مناسب جهت لانه گذاری جدید اقداماتی توسط اعضای جلسه صورت گیرد. 

اخیرا انتشار تصاویری از وضعیت نامناسب باغ لک لک ها، قطع درختان اطراف لانه ها و راه اندازی یک کارگاه بلوک زنی در کنار آن اعتراض دوستداران محیط زیست را به همراه داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار