تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۰۱۵۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزانه ۲۷۹۰ کامیون محصولات کشاورزی خوزستان را جابه‌جا می کنند
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۲۷۹۰ کامیون روزانه محصولات کشاورزی را از استان جابه‌جا می کنند که سهم چغندرقند از این میزان به طور میانگین روزانه ۵۶۰ کامیون است.

غلام عباس بهرامی نیا اظهار کرد: روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تن گندم از شهرهای استان، ۳۴ هزار تن تره‌بار و ۲۲ هزار تن چغندرقند از شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش توسط دو هزار و ۷۹۰ کامیون به سایر نقاط مختلف کشور جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: در این راستا سهم جابه‌جایی محصول چغندرقند به تنهایی به طور میانگین روزانه ۵۶۰ کامیون در روز است.

بهرامی نیا با بیان اینکه مهم‌ترین مقاصد اصلی این کامیون‌ها استان‌های اصفهان، فارس، کرمانشاه، همدان، قزوین و چهارمحال و بختیاری است، افزود: به منظور تقویت ناوگان برای حمل محمولات چغندر از مبدأ شهرهای شمالی خوزستان شامل شوش، اندیمشک و دزفول، اقداماتی در راستای هدایت کامیون‌ها به این مناطق از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در دستور قرار گرفت.

بهرامی نیا یکی از اقدامات انجام شده را مدیریت تخصیص کامیون خروج کالا از بندر امام خمینی (ره) برای جبران بخشی از کمبود کامیون جابه‌جایی چغندرقند برشمرد و گفت: راهکارهای تشویقی از تاریخ چهاردهم خردادماه امسال به بعد به همه کامیون‌هایی که دارای بارنامه حمل چغندر از مبدأ اندیمشک و شوش و دزفول باشند، یک نوبت‌بار مجوز دریافت بار خارج از نوبت بدون نیاز به انتظار برای دریافت بار از بندر امام خمینی (ره) داده می‌شود که در این خصوص اطلاع‌رسانی گسترده به رانندگان از طریق سالن‌ها و مانیتورهای اعلان بار و گروه‌های مجازی رانندگان و… صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: همچنین به‌عنوان راهکار تشویقی به همه کامیون‌هایی که دارای ۵ فقره بارنامه حمل چغندر از مبدأ اندیمشک، شوش و دزفول از تاریخ چهاردهم خردادماه امسال به بعد باشند، یک جفت لاستیک تشویقی در نظر گرفته شد.

بهرامی نیا با بیان اینکه در نظر داریم با ارائه این بسته‌های پیشنهادی، حمل محصول چغندر از خوزستان به روزانه ۸۰۰ تا یک هزار نوبت در روز برسد، گفت: با تشکیل ستاد در تهران و استان و هماهنگی با استان‌های مقصد اقدامات صورت گرفته در خصوص ارسال کامیون به خوزستان پیگیری و رصد می‌شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار