تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۰۱۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف برق در دزفول هفت درصد افزایش یافت
 سرپرست مدیریت شرکت توزیع برق دزفول گفت: میزان مصرف برق شهرستان دزفول از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد افزایش یافته است.

محسن پیام فر با اشاره به وجود ۱۵۴ هزار مشترک برق در شهرستان دزفول افزود: ۱۲۳ هزار اشتراک از این تعداد، خانگی است که نشان می‌دهد میزان باری که از طرف مشترکان خانگی مصرف می‌شود بالا است.
وی گفت: پیک مصرف برق در شهرستان دزفول در سال گذشته ۴۹۰.۸۲ مگاوات آمپر بوده در حالی که از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ خردادماه امسال از ۵۲۳.۲ مگاوات آمپر گذشته است و در واقع امسال در مدت مشابه نسبت به سال گذشته ۳۲ مگاوات آمپر بیشتر برق مصرف شده است.
پیام فر با بیان اینکه این افزایش مصرف موجب بروز مشکلاتی در روزهای آینده خواهد شد، افزود: این افزایش مصرف با افزایش ساخت و ساز و گسترش شهرنشینی بیش از رقم مورد انتظار ما است.
سرپرست مدیریت شرکت توزیع برق دزفول اظهارداشت: افزایش مصرف برق در ۹۰ درصد مناطق دزفول وجود دارد که باعث شده شاهد خاموشی‌های بدون برنامه و اتفاقاتی باشیم.
وی افزود: افزایش مصرف برق در دزفول به دنبال شدت گرمای هوا طی هفته جاری موجب افزایش بار ترانس‌ها بیش از حد استاندارد شده است.
پیام فر گفت: هر ترانس در حالت عادی حدود ۸۵ درصد فعالیت دارد در حالیکه در روزهای اخیر بیشتر ترانس‌ها پربار و ظرفیت آنها به ۱۰۰ و ۱۱۵  درصد رسیده که همین امر موجب خاموشی‌های ناخواسته و جابجایی بار شبکه شده است.
وی افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی و تداوم گرما تا هفته آینده، شهروندان دزفول باید با صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و غروب تا ساعت ۲۳ از روشن کردن کولر گازی اضافه خودداری کنند.
پیام فر گفت: نمودار مصرف برق در بخش ECC به صورت مانیتورینگ نشان داده می‌شود و درصورت بالارفتن مصرف، مجبور به جابجایی بار شبکه و  قطعی یا افت فشار خواهیم بود.
وی افزود: این افزایش ۳۲ مگاوات آمپر باعث شده شهرستان دزفول پس از اهواز بیشترین مصرف برق را در استان خوزستان در تابستان داشته باشد این در حالی است که شهرهایی مانند خرمشهر، آبادان، بهبهان و ماهشهر علاوه بر برق خانگی برق صنعتی را نیز مصرف می‌کنند ولی میزان مصرف آنها از دزفول کمتر است.
سرپرست مدیریت شرکت توزیع برق دزفول بیان کرد: شرایط کنونی و قرنطینه خانگی نیز در افزایش مصرف برق دزفول دخیل است ولی از مردم تقاضا می‌شود در ساعات پیک مصرف از وسایل برقی چون اتو، سشوار و پلو پز استفاده نکنند و به جای استفاده چند کولر گازی از یک کولر استفاده کنند.
وی درخصوص قطع برق خیابان شریعتی در روزهای اخیر نیز گفت: سوختگی فیوز منجر به قطع برق خیابان شریعتی شده بود که با تلاش نیروهای توزیع برق مشکل برطرف شد.
شهرستان دزفول افزون بر ۱۵۴ هزار مشترک برق دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار