تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۰۱۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی فنی وحرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان خوزستان
 مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان درخصوص تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه زمینه تحول بنیادی و تغییر رویکرد نظام آموزشی از آموزش محوری صرف به سوی مهارت آموزی فراهم می‌شود.

  عبدالنبی سواعدی چهارشنبه در نشست تخصصی اجرای تفاهمنامه دانشگاه فرهنگیان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان که با حضور مدیران هر ۲ دستگاه در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: معلمی که در آینده می‌خواهد جذب آموزش و پرورش شود باید از خلاقیت و نوآوری برای انتقال دانش و مهارت استفاده کند.

وی توانمندسازی دانشجویان معلم و مربیان مؤسسه‌های آموزش عالی وابسته به دانشگاه فرهنگیان را برای برآورده شدن نیاز استان به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای ضروری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه آموزش محصول محور می‌تواند در دانشگاه فرهنگیان به خوبی اجرا شود، افزود: برگزاری استارتاپ یکی از شیوه‌های انتقال مهارت محصول محور است که زمینه توسعه اشتغال مولد را فراهم می‌کند. 

وی بیان کرد: دانشجویان معلم ضمن آشنایی با مهارتهای مورد علاقه خود در دوره‌هایی که مهارت‌های معلمی را  افزایش می‌دهد می‌توانند مدرک معتبر دریافت کنند.

حسن جرفی رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز گفت: با راه اندازی مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه به دنبال تحول بنیادی نوآورانه در دانشگاه هستیم تا در آینده شغلی دانشجویان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ظرفیت فنی و حرفه‌ای بسیار غنی است و می‌تواند در توانمندسازی منابع انسانی و تربیت معلم ماهر و متخصص تاثیر بسزایی داشته باشد.

جرفی عنوان کرد: بهره مندی از ظرفیت، امکانات، تجهیزات و آموزش های مهارتی مطابق با استاندارد فنی وحرفه ای سبب  می شود که معلمان در کنار دوران دانشجویی یک مهارت فرا گیرند تا در آینده بتوانند دانش‌آموزان را به مهارت‌آموزی و کارآفرینی تشویق و ترغیب کنند.

در این جلسه مدیران هر ۲ دستگاه  آمادگی لازم برای اجرای این تفاهمنامه در قالب مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی و دستور العمل مربوط به آن را اعلام کردند همچنین کمیته های اجرایی استانی میان ۲ دستگاه تشکیل و در یک بازه زمانی مشخص فرایند اجرایی آغاز شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار