تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۰۱۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع برق بخش‌هایی از اهواز بدلیل سرقت کابل
 مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: بامداد جمعه سارقان کابل باعث قطعی برق چند ساعته در برخی نقاط اهواز شدند. علیرضا شکرخدایی روز جمعه با اشاره به اینکه سارقان قصد سرقت کابل فشار قوی داشتند، بیان کرد: این اقدام باعث اتصالی در شبکه و آتش گرفتن کابل‌های برق شد.
وی ادامه داد: پس از خاموش کردن آتش، عملیات اصلاح شبکه در دستور کار قرار گرفت و شبکه برق وارد مدار شد.
شکرخدایی درخصوص خبر بی‌برقی حدود ۲۰ منطقه و روستای اهواز نیز گفت: رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه برق یعنی استفاده مناسب از لوازم برقی به ویژه در ساعت‌های پیک مصرف ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ باعث فشار به شبکه می‌شود.
وی ادامه داد: تابش مستقیم نور خورشید به تجهیزات و مصرف بالای مشترکین، تاب آوری شبکه را به حداقل رساند و زمینه گداختگی تجهیزات از جمله کابل، اتصالات و درنهایت ترانس و شبکه فشار متوسط و قوی را فراهم آورد و این مساله باعث بروز حادثه ناخواسته روی شبکه شد.
شکرخدایی با بیان اینکه هر ترانس برق چند خانوار را تامین می‌کند، افزود: اگر ساکنانی که برق آنها به این ترانسفورماتورها متصل است در زمان پیک مصرف برق، صرفه جویی نکنند امکان بروز حادثه وجود دارد.
وی توضیح داد: رعایت نکردن الگوی مصرف در زمان پیک، در نخستین حالت باعث گداختگی سیم‌های برق منازل می‌شود و اگر چند مشترک برق متصل به یک ترانسفورماتور همزمان این الگو را رعایت نکنند این ترانسفورماتور از مدار خارج می‌شود و حتی امکان ورود آسیب به شبکه فشار متوسط برق نیز وجود دارد.
بالغ بر ۶ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط ۳۳هزار ولت، پنج هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف ۲۲۰ ولت برق و ۱۴ هزار ترانس برق در اهواز وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار