تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۰۱۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲ پزشک دانشگاه علوم پزشکی دزفول گرفتار کرونا شدند
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۱۰۰ نفر از پرسنل و کادر درمان زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۱۲ نفر پزشک هستند.

مهدیه توکلی  افزود: حال همه کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول شامل پرستار، کمک پرستار، نگهبان، فوریت‌های پزشکی و نیروهای پشتیبانی که به کرونا مبتلا شده‌اند مساعد است.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از کادر درمان حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به علت کرونا فوت نکرده است، افزود: فقط یکی از پرستاران بدحال حدود ۳۰ روز در ICU بستری بود و با حال مساعد ترخیص شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: پنج نفر از کادر درمانی مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند و بقیه با قرنطینه بهبود یافتند.

راه اندازی آی سی یو جدید بیمارستان بزرگ دزفول در هفته آینده 

توکلی از راه اندازی ICU جدید برای ویزیت در بیمارستان بزرگ دزفول طی هفته آینده خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ نفر به اورژانس‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراجعه کردند که از این تعداد یکهزار و ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.
وی میانگین سنی بیماران کرونایی بستری شده را ۶۹ سال اعلام کرد و افزود: پایش‌های مستمر در این حوزه ادامه دارد و در شوش یک بیمارستان با ۲۰ تخت آماده شده تا درصورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به بازدید مکرر از بخش خصوصی اظهارداشت: درصورت مشاهده مشکلات بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا نسبت به پلمب آنها اقدام می‌شود.
وی افزود: کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی دزفول کاملا فعال بوده و تعطیلی نداشته است.
توکلی به فوت ۱۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول اشاره کرد و افزود: چهار نفر از این تعداد خارج از حوزه زیرپوشش، ۱۰ مورد مربوط به شهروندان دزفولی ساکن سایر شهرها، ۷۶ نفر مربوط به دزفول، ۲۶ نفر مربوط به شوش و پنج نفر مربوط به گتوند بوده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون فوتی زیر ۲۰ سال بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول ثبت نشده و بیشترین فوتی‌ها مربوط به سنین بین ۸۱ تا ۹۰ سال بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: دیروز ۷۵ پرونده فوتی بر اثر کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بررسی و مشخص شد ۸۰ درصد آنها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.
وی با ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه توزیع پزشکان در سطح کشور افزود: هر سال طبق نیازسنجی بخش‌های مختلف، سطح بندی و جمعیت لیست نیازمندی پزشکان با احتساب ۲۰ درصد بیش از نیاز به وزارت بهداشت اعلام می‌شود که وزارتخانه طبق آمار فارغ التحصیلان و ظرفیت‌های موجود نسبت به اختصاص و توزیع پزشک اقدام می‌کند ولی واقعیت، محدود بودن تعداد پزشکان در سطح کشور است.
توکلی درخصوص دلیل انتخاب بیمارستان بزرگ دزفول برای رسیدگی و بستری بیماران مبتلا به کرونا گفت: بیماران کرونایی علائم جدیدی دارند که جدیدترین علامت آن در روزهای اخیر در دزفول لرزش دست بوده است و رسیدگی به چنین بیمارانی نیازمند پزشکان متخصص مختلف نفرولوژی، قلب و ریه است که بیمارستان‌های دیگر ۹۰ درصد این تخصص‌ها را ندارند.
وی با اشاره به اینکه هر بیمار کرونایی حدود ۶ ویزیت تخصصی نیاز دارد، افزود: ویزیت بیماران کرونایی باید در بیمارستان‌های مجهز انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: هشت بخش بیمارستان بزرگ دزفول ویژه کرونا انتخاب و اقدامات لازم برای جداسازی افراد کرونایی از سایر بیماران انجام شده و حتی فاصله تخت‌ها نیز افزایش یافته است.
وی افزود: ملاقات در بیمارستان بزرگ دزفول ممنوع است و  برای اینکه بیماران دیالیزی به کرونا مبتلا نشوند به آنها سهمیه ماسک و دستکش اختصاص یافته است.

پلمب و معرفی یکهزار و ۷۲۰ واحد صنفی به دادگاه در شمال خوزستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: اپیدمی خوزستان به دلایل متعدد دیرتر از سایر استان‌ها آغاز شد به همین دلیل در روزهای اخیر آمار این استان بالاتر از سایر استان‌ها است.
شاپور مسعودی‌فر افزود: نگرانی این است که زمانی اپیدمی بیماری کرونا اوج گرفته که همه اطلاعات کافی درخصوص این بیماری را دارند ولی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.
وی اظهارداشت: ۱۴ هزار و ۶۷۰ صنف در دزفول، هشت هزار و ۱۹۳ صنف در شوش و ۲هزار و ۴۵۲ صنف در گتوند وجود دارد که تا دیروز ۹ هزار و ۳۶۲ مورد بازرسی از اصناف دزفول، ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از اصناف شوش و  ۲ هزار و ۳۶۰ مورد بازرسی از اصناف گتوند صورت گرفته است.
مسعودی‌فر افزود: یکهزار و ۲۰۰ واحد صنفی در دزفول، ۴۵۰ واحد در شوش و ۷۰ واحد در گتوند پلمب یا به دادگاه معرفی شدند.  
وی با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته به دلیل افزایش تست‌ها در روزهای آینده شلوغ‌تر خواهند شد، گفت: دومین مرکز ۱۶ ساعته دزفول در روزهای آینده راه اندازی خواهد شد ولی مردم نباید برای انجام تست تجمع کنند تا این بیماری گسترش پیدا نکند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص نحوه دفن فوتی‌های کرونایی نیز گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفن بیماران کرونایی در آرامستان‌های عادی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.  
وی با بیان اینکه استفاده از آهک برای دفن بیماران کرونایی منبع علمی ندارد، گفت: غسل این افراد در شمال خوزستان توسط روحانیون داوطلب انجام می‌شود.

سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایات مردمی از نحوه فعالیت داروخانه‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست خبری اظهارداشت: همه امکانات با کیفیت و سخت‌گیری بالا در شهرستان دزفول تامین شده‌اند.

داود سلمان‌پور افزود: در روزهای نخست، کمک های مردمی درخصوص تهیه اقلام بهداشتی و دارویی زیاد بود ولی اکنون حضور نیکوکاران کمرنگ‌تر شده است.  
وی با بیان اینکه نیازمند کمک و همفکری همه قشرهای جامعه برای مبارزه با کرونا هستیم، گفت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، برای تهیه مواد شوینده و ضدعفونی مشکلاتی وجود داشت ولی با راه اندازی کارخانجات مختلف این مشکل مرتفع شد.
سلمانپور با اشاره به اینکه ملزومات بخش بیمارستانی از طریق کارخانجات استاندارد تامین شده است، افزود: کرونا یک بیماری سخت و پیچیده است که ممکن است برای مقابله با آن دچار ضعف شویم لذا به کمک و همکاری همه جانبه نیازمندیم.  
وی اضافه کرد: در روزهای اول با مشکل تامین دارو مواجه بودیم که اکنون این مشکل رفع و ذخیره داروهای تخصصی انجام شده ضمن اینکه برای پاییز و زمستان پیش بینی لازم صورت گرفته است.  
معاون غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص نظارت بر داروخانه‌ها نیز گفت: اولویت در داروخانه‌ها عرضه مواد شوینده و ضدعفونی کننده و نه الکل است.
وی افزود: با عرضه‌های غیرمتعارف الکل در کشور مواجه بودیم که دستور جمع آوری آنها داده شد.
سلمان‌پور بیان کرد: سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایت‌های مردمی درخصوص نحوه فعالیت داروخانه‌ها است.

کاهش ۵۰ درصدی درآمد بیمارستان بزرگ دزفول

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: درآمد بیمارستان بزرگ دزفول ۵۰ درصد کاهش یافته در حالی که درآمدهای آن با ۹۰ درصد تاخیر یکساله از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود.
عبدالناصر میرشکاک افزود: هشت میلیارد ریال به بیمارستان نظام مافی شوش اختصاص یافته و اگر نیاز باشد بخش کرونای این بیمارستان را نیز فعال خواهیم کرد.
وی بیان کرد: بابت کاهش درآمدها، وزارت بهداشت و درمان، ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار به ما اختصاص داد که برای ۲ ماه کارانه سه بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول اختصاص یافت.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: به علت نبود امکانات، بیماران کرونایی شوش به بیمارستان بزرگ دزفول اعزام می‌شوند.
وی درخصوص نیروی انسانی بیمارستان نظام مافی شوش نیز گفت: ۵۴۷ نیرو در بیمارستان نظام مافی شوش فعال است لذا کمبود نیرو در شوش وجود ندارد.

شهرستان دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در استان خوزستان دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار