تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۰۱۶۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفاظت و بهسازی زیستگاه لک لک‌ها در باغ دلگشا دزفول
جلسه هم اندیشی با مالکان در راستای چاره اندیشی و تصمیم گیری به منظور حفاظت و بهسازی زیستگاه لک لک‌ها در باغ دلگشا در دزفول برگزار شد.

 جلسه هم اندیشی با مالکان در راستای چاره اندیشی و تصمیم گیری به منظور حفاظت و بهسازی زیستگاه لک لک‌ها در باغ دلگشا در دزفول برگزار شد.

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: باغ دلگشا یکی از نقاط حائز اهمیت شهرستان دزفول واقع در مجاورت جاده دزفول-محمدبن جعفر- شوش  است که از سال‌ها پیش تاکنون به عنوان یکی از زیستگاه‌ها و محل‌های لانه گذاری و جوجه آوری گونه ارزشمند لک لک به شمار می‌آید.

او افزود: هرساله تعدادی از درختان بلند و خشکیده آکالیپتوس این باغ جهت لانه گذاری و جوجه آوری مورد استفاده لک لک‌ها قرار می‌گیرند. با توجه به زیبائی منظر ایجاد شده باغ موصوف به یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور دزفول و خوزستان مبدل شده و این امر اهمیت حفظ و نگهداری آن را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

 استاد چینی گر بیان داشت: در زمینه حفظ و تداوم برقراری این موهبت طبیعی برای شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست دزفول از سالیان گذشته به منظور حفظ این زیستگاه با افرادی که ادعای مالکیت دارند وارد مذاکر شده و از آن‌ها در جهت حفظ زیستگاه لک لک‌ها استمداد طلبیده است که این کار ثمربخش بوده و تاکنون منجر به حفظ آن شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد نسبت به اصلاح و بهسازی و محصور سازی محدوده استقرار لانه گذاری لک لک از سوی مالکین در اسرع وقت اقدام لازم به عمل آید  در زمینه استحکام بخشی درختان خشکیده قدیمی و برپائی محل‌های مناسب جهت لانه گذاری جدید اقداماتی توسط اعضاء جلسه به عمل آید.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار