تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان کشور در دانشگاه چمران اهواز
 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، از آغاز به کار دبیرخانه بخش فیلم و هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی، ادبی، هنری دانشگاهیان سراسر کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

عبدالرحیم هوشمند در این خصوص اظهار کرد: در روزهای درگیری کشور با ویروس کرونا و مبارزه و تلاش بی‌وقفه همه دستگاه‌ها برای کنترل این ویروس، همچنین به دنبال تاثیرات چندجانبه‌ای که شیوع کرونا بر سطح زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وارد آورده و نیز لزوم خانه‌نشینی شهروندان، گرایش به فضاهای مجازی و بهره‌وری از ظرفیت‌های متعدد آن بیشتر نمودار شده است.

وی افزود: در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با همکاری پنج دانشگاه کشور از جمله شهید چمران اهواز، اقدام به راه‌اندازی جشنواره فرهنگی، ادبی، هنری ویژه دانشگاهیان سراسر کشور با محوریت کرونا نموده تا ضمن انسجام‌بخشی به فعالیت‌های معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، بازتاب تلاش‌های جهادگران عرصه مبارزه با بیماری کرونا در قالب فرهنگ، هنر و ادبیات نمایان شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران با اشاره به اهداف برپایی این جشنواره اظهار کرد: با توجه به در نظر گرفتن پنج بخش مختلف با موضوعات و زیرشاخه‌های متنوع برای این جشنواره، اهدافی مانند به میدان آوردن فعالان فرهنگی، هنری و ادبی دانشگاهی به منظور ثبت و ضبط کوشش‌های بخش‌های مختلف کشور در جهت مبارزه با کرونا، تقویت و رشد مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها و گسترش فرهنگ سلامت‌محور با استفاده از ابزارهای هنر و فرهنگ و ادبیات، مدنظر برگزارکنندگان این جشنواره بوده است.

هوشمند خاطرنشان‌کرد: دبیرخانه مرکزی این جشنواره در اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر است ولی به منظور تمرکز در هر یک از بخش‌های پنج‌گانه و تخصصی جشنواره شامل ادبی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای آوایی و ایده پردازی و خلاقیت، برای هر بخش دبیرخانه ای مجزا با مشارکت پنج دانشگاه کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برگزاری بخش فیلم و هنرهای نمایشی این جشنواره بر عهده دانشگاه شهید چمران اهواز گذاشته شده که دبیرخانه آن اکنون آغاز به کار کرده و آماده پذیرش و دریافت آثار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز به زیرشاخه‌های بخش فیلم و هنرهای نمایشی اشاره کرد و گفت: تئاتر، استندآپ کمدی، انیمیشن، موشن گرافیک و پادکست، رشته‌های هنری این بخش از جشنواره را تشکیل می دهند.

هوشمند با اشاره به موضوعات اصلی جشنواره فرهنگی، ادبی، هنری دانشگاهیان کشور اظهار کرد: کرونا و مسئولیت شهروندی در خصوص پیشگیری، کرونا و تغییر در سبک زندگی، کرونا، ایثار و تلاش کادر درمانی و کرونا و همدلی و مهربانی شهروندان، موضوعات اساسی این جشنواره هستند.

وی از مشارکت و همکاری دانشگاه‌های مازندران، فردوسی مشهد، شهرکرد و کردستان در برگزاری دیگر بخش‌های این جشنواره شامل ادبی، ایده‌پردازی و خلاقیت، هنرهای تجسمی و هنرهای آوایی خبر داد و گفت: آخرین مهلت نام‌نویسی متقاضیان در هر یک از بخش‌های جشنواره ۱۵ تیرماه امسال است. همچنین اختتامیه و اعلام برگزیدگان در هفته سوم مردادماه برگزار خواهد شد.

هوشمند در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فرم نام‌نویسی، مطالعه فراخوان جشنواره و کسب آگاهی‌های بیشتر در خصوص ضوابط ارسال آثار در بخش فیلم و هنرهای نمایشی به سامانه جامع معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز به نشانی farhangi.scu.ac.ir مراجعه کنند.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار