تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۰۱۶۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال برای احداث ۱۲ پروژه ورزشی در خوزستان
 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال برای احداث ۱۲ پروژه ورزشی در خوزستان اختصاص یافت.

  افشین حیدری روز شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات کاراته خوزستان در اهواز، بیان کرد: شهرستان کارون با چهار پروژه بیشترین آمار را دارد. همچنین احداث خانه‌های کشتی ایذه و اندیمشک و چندین استخر در خوزستان جزو این پروژه‌ها هستند که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده و به سرانه ورزش استان اضافه شود.

وی در خصوص برگزاری مجامع ورزشی گفت: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان هیچ موقع به دنبال مهندسی کردن انتخابات نیست و معتقدیم باید بهترین ها عضو مجامع باشند تا در تصمیم گیری ها شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: اولویت رییس جدید هیات کاراته استان باید رفع اختلافات درون هیات باشد چرا که زیبنده کاراته نیست که برخی بخواهند برای رسیدن به اهدافشان، به نقاط مختلف لشکرکشی کنند لذا باید برای این رشته برنامه داشت.

وی ادامه داد: گرفتن میزبانی رویدادهای کشوری و طرح احداث خانه کاراته خوزستان دغدغه ما بوده و مطالعات روی این طرح در حال انجام است. از آنجا که رشته کاراته المپیکی شده باید به فکر جایگاه بهتری در کشور باشیم و انتظار داریم ارتباط هیات با فدراسیون بیشتر شود؛ از مسوولان فدراسیون کاراته نیز می‌خواهم که تعامل بیشتری با مسوولان این رشته در خوزستان داشته باشد ما هم آمادگی میزبانی اردو و مسابقات ملی را داریم. 

حیدری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های هیات کاراته استان، نبود شفافیت مالی است و از رییس جدید هیات تقاضا داریم که در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد. همچنین یکی از مشکلات ما با هیات کاراته استان تضعیف جایگاه ورزشکاران است به عنوان مثال یک مربی بدون هماهنگی با فدراسیون و اداره کل چندین ورزشکار را به مسابقات اعزام می‌کند و در مواردی مشاهده شده که شان کاراته کاها حفظ نمی‌شود.

وی افزود: باید نگاهمان به استعدادیابی در کاراته بیشتر شود و افراد مستعد این رشته را شناسایی کنیم و در کنار کارهای سخت افزاری به کار نرم افزاری هم توجه کنیم تا بتوانیم در تیم های ملی چندین سهمیه داشته باشیم. همچنین باید اجازه دهیم تا بزرگان کاراته استان برای این رشته تصمیم گیری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: یکی از دغدغه‌های هیات کاراته خوزستان تیمداری در لیگ برتر است و باید از ظرفیت شرکت‌ها و ارگان‌های این استان برای تحقق این موضوع استفاده کرد. طبق بخشنامه وزارتخانه، اداره کل ورزش نمی‌تواند در ورزش حرفه ای تیم‌داری کند اما با این وجود همواره کنار هیات‌ها هستیم.

وی در خصوص تاخیر در صدور احکام روسای هیات های ورزشی شهرستان‌ها نیز بیان کرد: تاخیر در صدور احکام روسای هیات های شهرستانی یکی از گلایه‌های اعضای مجمع است که امیدواریم این مشکل برطرف و از نقطه نظر روسای هیات‌های شهرستانی در برنامه‌ریزی‌ها استفاده شود. همچنین باید شهرستان‌های فعال و قطب شناسایی شوند تا بتوان در این رشته موفق تر باشیم.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: در یک سال اخیر فشار زیادی را متحمل شدیم تا این مجمع را به سرانجام برسانیم و برای این کار تمام ساختار اداره کل را به کار گرفتیم.

ابراهیم نصیری با بیان اینکه فرصت سوزی بسیاری در کاراته خوزستان انجام شده و ما از این بابت نگران هستیم افزود: امیدوارم فرد اصلح چهار سال با برنامه و هدفگذاری این هیات را اداره کند.

وی ادامه داد: کاراته خوزستان ۳۰ هزار ورزشکاران سازمان یافته دارد اما سهم ما از سبد مدال های کشوری، آسیایی و جهانی ناچیز است. خوزستان ظرفیت بالایی در کاراته دارد و به نظرم اگر این‌ هیات با برنامه حرکت کند امکان رسیدن به جایگاهی بالاتر را خواهد داشت.

وی بیان کرد:کاراته خوزستان باید به وضعیت مطلوبی برسد که امیدوارم با مشارکت همه اعضا به این مهم برسد. ما در رشته‌هایی که سال‌ها بعد از کاراته تاسیس شدند مدال جهانی و آسیایی داریم اما در کاراته که سابقه طولانی در خوزستان ریشه دارد متاسفانه وضعیت خوبی نداریم.

نصیری گفت: اداره کل ورزش خوزستان تنها یک رای در مجمع داشته لذا از اعضا انتظار داریم که بر عملکرد هیات نظارت کنند تا کاراته به جایگاه خود برسد. در طول این مدت خیلی ها به ما فشار آوردند که زمان مجمع را تغییر دهیم اما با این موضوع مخالفت کردیم زیرا رسیدگی به این رشته برای ما بسیار مهم بود.

در این مجمع، پس از رای گیری، فرهاد میناپور با ۹ رای تصدی هیات کاراته خوزستان را به مدت چهار سال بر عهده گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار