تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۰۱۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صرفه‌جویی ۶ میلیارد ریال با تعمیر در نیروگاه برق بندر امام‌خمینی(ره)
 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تعمیر فنی ۲دستگاه دیزل ژنراتور۵/۱ مگاواتی نیروگاه برق اضطراری در بندر امام خمینی(ره) با صرفه‌جویی ارزی معادل ۶ میلیارد ریال و با اتکا به توان متخصصان داخلی به طور کامل انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، عادل دریس روز شنبه بیان کرد: تعمیر این ۲ دستگاه با بهره‌گیری از توانمندی و تجارب متخصصان معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان انجام شد.

وی افزود: تجهیزات نیروگاه برق اضطراری مجتمع بندری امام خمینی(ره) از جمله تجهیزات بسیار مهم و راهبردی در بخش پدافند غیرعامل در بنادر محسوب می‌شود و از آنجا که در اثر تحریم ظالمانه، برخی از سازندگان خارجی تجهیزات مذکور، از ارایه خدمات و انجام تکالیف خود سر باز زده‌اند، تعمیر فنی دستگاه‌ها با بهره‌گیری از توان داخلی در اولویت قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه‌ مراحل طراحی، ساخت و نصب قطعات این تجهیزات بدون اتکا به توان خارجی و با  برخورداری از  روحیه خودباوری و تلاش و کوشش کارشناسان متخصص و متعهد داخلی، با موفقیت کامل  به سرانجام رسید.

دریس افزود: پروژه مذکور با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال و در زمانی کمتر از چهار ماه به انجام رسید در صورتی که اگر از توان خارجی برای خرید قطعات و دستمزد تعمیر ۲دستگاه مولد برق بندر امام خمینی(ره) استفاده می‌شد، می بایست هشت میلیارد ریال هزینه شود.

بندر امام خمینی (ره) یکی از بندرهای استان خوزستان در خلیج فارس است. این بندر با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، از بزرگترین و فعال‌ترین بندرهای ایران است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار