تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۰۱۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد؛
شناسایی ۸۷۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شبانه‌روز گذشته ۸۷۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در استان خوزستان شناسایی شدند.

 علی احسان پور ظهر شنبه از شناسایی ۸۷۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته (۱۶ لغایت ۱۷ خرداد) در استان خوزستان خبر داد و گفت: با احتساب این ۸۷۵ نفر، کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان به ۱۹ هزار و ۸۱ نفر رسیده است.

وی افزود: از مجموع ۸۷۵ بیمار جدید، ۷۴۴ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۱ بیمار نیز بستری شدند.

احسان پور در ادامه گفت: این ۸۷۵ بیمار جدید به تفکیک حوزه دانشگاه علوم پزشکی؛ حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۵۲۵ مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۲۰۰ مورد، حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۶۲ مورد، حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۷۵ مورد و حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۱۳ مورد بوده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، هشت مورد در حوزه دانشگاه دزفول، ۱۳ مورد در حوزه دانشگاه جندی‌شاپور اهواز و چهار مورد در حوزه دانشگاه آبادان بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با احتساب این ۲۵ مورد، تعداد کل فوت‌شدگان بر اثر بیماری ویروس کرونا در استان به ۶۷۰ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری و مورد درمان هستند، افزود: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم تاکنون ۱۷ هزار و ۶۱۱ نفر از این بیماران، بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

به گفته احسان پور، استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی در جلوگیری از گسترش بیماری ویروس کرونا بسیار مؤثر است و می‌توان با رعایت بهداشت فردی، سلامتی را به خود، خانواده، جامعه و به‌ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هدیه داد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار