تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۰۱۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهریه دانشجویانی که ترم جاری را حذف کنند ذخیره می‌شود
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر دانشجو به هر دلیلی برای حذف نیم‌سال جاری اقدام و کمیته موارد خاص نیز با حذف نیم‌سال موافقت کند، شهریه‌ای که دانشجو برای ترم جاری واریز کرده بود، برای ترم بعد ذخیره می‌شود.

علیرضا جلیلی‌فر اظهار کرد: ما به دانشجویان شبانه اطلاع دادیم که اگر دانشجو به هر دلیلی برای حذف نیم‌سال جاری درخواست کند و کمیته موارد خاص نیز با حذف نیم‌سال موافقت کند، شهریه‌ای که دانشجو برای ترم جاری واریز کرده بود، برای ترم بعد ذخیره می‌شود.

وی ادامه داد: اگر حذف نیم‌سال برای دانشجو با احتساب شهریه بوده، بنابراین شهریه‌ای که پرداخت کرده برای نیم‌سال آینده در نظر گرفته می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به سوال برخی از دانشجویان مبنی بر دلیل پرداخت شهریه به دانشگاه با توجه به برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری، گفت: افزایش، کاهش و یا تعیین میزان شهریه برعهده هیات امنای دانشگاه است. بنابراین هیات امنا می‌تواند برای شهریه دانشجویان تصمیم‌گیری کند.

جلیلی‌فر با بیان اینکه آموزش مجازی برای دانشگاه هزینه در بر داشته است، عنوان کرد: هزینه‌ای که بابت نگهداری، خرید و راه‌اندازی سامانه‌های برگزاری کلاس‌های مجازی صورت گرفته، به هیچ عنوان کمتر از هزینه برگزاری کلاس‌های حضوری نبوده است.

وی ادامه داد: اساتید برای تولید محتواهای آموزشی و تدریس از راه دور چندین برابر حالت عادی وقت صرف می‌کنند؛ یعنی در حالت عادی که یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت صرف تدریس می‌کردند برای تدریس مجازی ۴ تا ۵ ساعت جهت تولید محتوا زمان صرف می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان گفت: مجموعه معاونت آموزشی در حالت عادی تنها در ساعات اداری پاسخگو بود اما از زمان شیوع کرونا در طول روز پاسخگو است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار