تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۱۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرخ کرایه تاکسی در آبادان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر آبادان گفت:نرخ نامه جدید کرایه تاکسی‌های شهری در سال ٩٩ تصویب شد.
 عبدالله کعبی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر آبادان، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت رعایت فاصله فیزیکی-اجتماعی و اجبار تاکسی داران به کاهش ظرفیت مسافر به 3 نفر، این قشر محترم با خسارت و ضرر ناشی از این مسئله مواجه شدند و خواستار افزایش نرخ کرایه تاکسی طبق مقررات شدند.

وی افزود: به همین منظور شورای اسلامی شهر آبادان با در نظر گرفتن نرخنامه قبلی مصوب سال ٩٧، نرخنامه جدید کرایه تاکسی شهری با افزایش٢٠درصدی نسبت به نرخ پایه، در سال ٩٨ و ٩٩ را محاسبه و تصویب کرد.

کعبی گفت: براساس این مصوبه نرخ کرایه سرویس مدارس نیز تا سقف ٢٠ درصد نسبت به سال ٩٨ افزایش خواهد یافت.

عضو شورای شهر آبادان بیان کرد: افزایش چشم گیر نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و افزایش نرخ سوخت از سایر عواملی است که افزایش کرایه بهای تاکسی را ضروری کرده بود.

 تاکسی‌های غیرفعال لغو مجوز می‌شوند

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر آبادان ساماندهی به وضعیت مسافربران شخصی و فعال کردن همه ظرفیت‌های تاکسیرانی را ضروری برشمرد و اظهار کرد: این روزها به دلیل افزایش تعداد مسافربرهای شخصی، امنیت سفرهای درون شهری برای شهروندان به ویژه برای بانوان به مخاطره افتاده است.

وی افزود: از شهردار و مدیرعامل تاکسیرانی آبادان انتظار داریم طی یک فراخوان از تمام افرادی که امتیاز تاکسی دارند و غیر فعال هستند بخواهند تا به ناوگان حمل و نقل بپیوندند و اگر اخطارها اثرگذار نبود، امتیاز و سهمیه تاکسی‌های غیرفعال را لغو کنند.

کعبی عنوان کرد: سهمیه تاکسی به راننده‌های تاکسی داده می شود تا خدمات بهتری در حوزه حمل و نقل مسافر به شهروندان ارائه شود.اگر این وظیفه به درستی انجام نشود بایستی سهمیه تاکسی‌هایی که در انجام وظیفه خود کوتاهی می کنند آزاد شده و در اختیار افراد وظیفه شناس قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر آبادان بیان کرد: برای کمک به وضع موجود، لازم است مسافربران شخصی ساماندهی و طی فرآیندهای مختلف شناسایی شوند. ضمن اینکه راهنمایی و رانندگی می‌تواند با اعمال جریمه و استفاده از ابزار قانونی از افزایش بی رویه مسافربری خودروهای شخصی جلوگیری کند.

کعبی با اشاره به اینکه میزان افزایش نرخ کرایه ها در مسیرهای مختلف متفاوت است، فزود: مسافران نرخ کرایه خود را براساس تعرفه ای که بین رانندگان توزیع شده باید بپردازند و رانندگان نیز حق دریافت کرایه بیشتر را ندارند.

وی گفت :در صورت هرگونه تخلف توسط رانندگان تاکسی، شهروندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۵۳۳۴۴۴۷۷ واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تاکسیرانی آبادان  نسبت  اعتراض خود اقدام کنند و علاوه بر این، بازرسان تاکسیرانی نیز در سطح شهر و ایستگاه‌های تاکسی مستقر هستند تا به مشکلات و شکایات مردم رسیدگی کنند.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایمان دهدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام اقای کعبی شما یدونه تاکسی نشون بدید که 3نفر مسافر میزنه .تاکسیها همه شودن دربستی اونهایی که هم مسافر جابجا میکنن هم باافرایش کرایه 40٪ درصدی هستن کجای این مقرارت و قانون لحاظ شوده. خواهشن رسیدگی کنید
:
:
:
آخرین اخبار