تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۰۱۷۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آسیب دیدن زیستگاه جانوری در آتش سوزی خائیز
رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از آسیب دیدن زیستگاه جانوری در آتش سوزی کوه‌های خائیز خبر داد.

  رحیم الوندی رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آسیب دیدن زیستگاه جانوری در آتش سوزی کوه‌های خائیز صورت گرفت اما مهم‌تر از آسیب به گونه‌های جانوری، آسیبی است که به زیستگاه آن‌ها وارد شده است.

او افزود: در آتش‌سوزی اخیر، به آشیانه‌های عقاب‌ها آسیب وارد شده است. به طور کلی در چنین حوادثی به جوجه‌های نابالغ و آشیانه‌های پرندگانی که فصل تخم‌گذاری و زادآوری آن‌ها است، آسیب وارد می‌شود.

الوند با بیان اینکه مدیریت گونه‌های جانوری در این منطقه، بر عهده حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد است تصریح کرد: به همین دلیل آماری از گونه‌های جانوری این منطقه و یا گونه‌های آسیب‌دیده ناشی از این آتش‌سوزی در دست نداریم.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در آتش‌سوزی خائیز، بیشتر گونه‌هایی که امکان جابه‌جایی ندارند مانند خزندگان و آشیانه‌های پرندگان و یا پستانداران کوچک مانند سنجاب‌ها که در تنه درختان لانه دارند، آسیب دیده‌اند.

این مقام مسئول گفت: گونه‌های شاخص جانوری خائیز شامل پلنگ، کله‌بز، کاراکال (از خانواده گربه‌سانان)، گربه وحشی، سنجاب ایرانی، خرس قهوه‌ای، خدنگ کوچک، خزندگان و انواع لاک‌پشت خشکی‌زی هستندو کبک، انواع گنجشک‌سانان، پرندگان شکاری، بالابان و عقاب‌ها از پرندگان منطقه خائیز هستند.


مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار