تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۰۱۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رعایت پروتکل‌ بهداشتی شرط بازگشایی باشگاه‌های ورزشی خوزستان
  مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باشگاه‌های ورزشی از جمله باشگاه‌های بدنسازی خوزستان تنها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا اجازه فعالیت دارند.

احسان حاجی نجف   بیان کرد: باتوجه به ضرورت رعایت نکات ایمنی بهداشتی، از سرگیری کلیه فعالیت‌های ورزشی منوط به اخذ مجوز و کد بهداشتی از وزارت بهداشت و نصب شماره مجوز در محل فعالیت خواهد بود.

وی افزود: همه کارکنان اعم از مدیران، مربیان، کادر اداری، پذیرش و نیروهای خدماتی باید توسط فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات‌های پزشکی ورزشی استان و شهرستان به صورت غیرحضوری در زمینه نکات بهداشتی آموزش لازم را فرا گرفته و گواهی مربوطه را دریافت کنند.

مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا، مواد ضدعفونی کننده دست باید به تعداد متناسب با ورزشکاران در سالن ورزشی وجود داشته باشد گفت: همچنین سرویس‌های بهداشتی باید دارای سطل زباله درب دار، صابون مایع، مواد ضدعفونی کننده دست و حوله کاغذی و یا خشک کن هوای گرم دست باشند.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل مواد ضدعفونی کننده سطوح به میزان متناسب در مکان ورزشی وجود داشته باشد تا پس از استفاده هر ورزشکار از وسایل ورزشی، ضد عفونی لازم صورت پذیرد. همچنین سطل زباله اختصاصی و جدا برای ماسک و دستکش‌های استفاده شده در نظر گرفته شود.

حاجی نجف گفت: کلیه سطوح در تماس از قبیل دستگیره در‎ها، کلیدهای آسانسور، کمد رختکن‌ها، حمام‌ها، سرویس‌های بهداشتی، شیرآلات و سایر موارد مشابه روزانه به طور مرتب و حداقل ۲ ساعت یک بار ضد عفونی شوند.

مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: لازم است پوستر، بنر و استندهای آموزشی در مکان‌های مناسب از جمله ورودی، رختکن، سرویس‌ بهداشتی و حمام با موضوع نکات بهداشتی مرتبط با همه‌گیری کووید ۱۹ و راه‌های پیشگیری از آن نصب شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت فاصله فیزیکی ۲متر بین هر ورزشکار الزامی بوده و به ازای هر ۱۰۰ مترمربع ۶ نفر می‌توانند به طور همزمان فعالیت ورزشی داشته باشند افزود: کلیه همایش‌های آموزشی تئوری و کنگره‌ها تا اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شود.

حاجی نجف گفت: تا زمان صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت و ستاد، حفظ فاصله‌گذاری در همه مراسم و بازی‌های مختلف ورزش دانش آموزی، روستایی عشایری و همگانی ضروری بوده و بدیهی است برگزاری همایش‌های ورزش همگانی پس از صدرو مجوز از سوی وزارت بهداشت و با هماهنگی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی انجام خواهد شد.

شهرستان اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان دارد. آمار مبتلایان به کرونا در ایران تا عصر روز دوشنبه به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار