تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۰۱۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبارات شبکه فاضلاب اهواز؛ از وعده جهانگیری تا شریعتی
استاندار خوزستان امسال در حالی از اختصاص 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به شبکه فاضلاب اهواز خبر که سال گذشته پس از بحران آبگرفتگی اهواز معاون اول رئیس جمهور نیز این وعده را داده بود.
اعتبارات شبکه فاضلاب اهواز؛ از وعده  جهانگیری تا شریعتی

 27 آذرماه سال گذشته بود که بارندگی سه ساعته سبب جاری شدن سیلاب فاضلاب و آب‌های سطحی در خیابان‌ها و معابر شهر اهواز شد به طوری که مسؤولان شهری اهواز را غافلگیر و شهروندان را با مشکلات بسیاری مواجه کرد.

بر اساس این گزارش، نبود کانال‌های دفع آب‌های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا 270 خیابان‌ در مناطق مسکونی شهر اهواز در کوتاه‌ترین زمان  مملو از آب باران همراه با فاضلاب شده و خیابان‌های ساحلی اهواز و خیابانهای مرکزی به دلیل آبگرفتگی و خراب شدن خودروها بسته شده و  عبور و مرور خودروها به سختی امکان پذیر شود.

معاون رئیس جمهور در سال 98: اختصاص 100 میلیون یورو به فاضلاب خوزستان

بر همین اساس، به منظور حل معضل شبکه فاضلاب اهواز، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با دستور رئیس جمهور به خوزستان سفر کرد و در جریان آخرین وضعیت فاضلاب شهر اهواز قرار گرفت.

وی در این سفر، به عنوان مصوبه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: هرآنچه در قرارداد فروردین ماه سال 96 مصوب شد تمدید می‌شود و در این زمینه مدت زمان قراردادها را نیز  تمدید خواهیم کرد. این مساله را فردا در هیات دولت مطرح خواهیم کرد تا به سرانجام برسد.

وی گفت: پیشنهاد کرده ایم تا 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به صورت بلاعوض برای تکمیل شبکه آب و فاضلاب خوزستان و تکمیل طرح های آغاز شده در این استان با اجازه رهبری تخصیص داده شود.

وی افزود: دی ماه به پایان نرسیده، همه تخصیص هایی که از بودجه عمومی برای طرح های مرتبط با مصوبه فروردین ماه 96 استان خوزستان اجرایی شده با اولویت آب و فاضلاب انجام و پرداخت خواهد شد.

 در فروردین امسال با توجه به پیش‌بینی باران‌های بهاری و احتمال آبگرفتگی همچنین شیوع بیماری کرونا نگرانی‌های زیادی در بین شهروندان به وجود آمده بود تا مبادا تجریه آبگرفتگی سال گذشته در شهر تکرار و فاضلاب وارد خانه‌های مردم شود.

با این‌حال  بارها در خصوص معضلات شبکه آب و فاضلاب اهواز، بالا زدگی‌های متعدد و مستمر فاضلاب، رفع شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب، رسیدگی به شکایت عمومی از جمله بوی نامطبوع و کدورت بالای آب در برخی مناطق به شرکت آبفا تذکر داده شده  است.

اکنون بیش از 5 ماه از وعده دولت در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز همچنین اختصاص 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی  که قرار بود تا پایان دی ماه سال گذشته عملی شود گذشته است اما خبری از اجرایی شدن آن نبود

استاندار خوزستان امسال: اختصاص 100  میلیون یورو به فاضلاب اهواز

غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان اما  چندی پیش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بار دیگر  از اختصاص 100  میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای فاضلاب اهواز خبر داد، و گفت: قرار است امسال از محل صندوق توسعه و با موافقت مقام معظم رهبری 50 میلیون یورو و سال آینده نیز 50 میلیون یورو برای حل مشکلات فاضلاب اهواز تخصیص داده شود و در این زمینه لازم است هرچه سریع‌تر برای آغاز پروژه ها در این زمینه برنامه ریزی شود.

این در حالی است که معاون رئیس جمهور 5 ماه گذشته از اختصاص 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی خبر داده بود.

 از طرفی در در نوروز سال 96  دولت در حوزه‌های مختلف آب و فاصلاب، ریزگردها، تسطیح اراضی استان و... حدود 10 هزار میلیارد تومان بودجه برای حل مشکلات بخش های مختلف استان در نظر گرفت قطعاً اگر اقدامات و اعتبارات مصوب در حوزه های مختلف انجام می‌شد تا کنون 50 درصد معضل فاضلاب نه تنها در اهواز بلکه در کل استان حل می‌شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از بحران اسفندماه سال 95  و اختصاص اعتبارات کلان در حوزه‌های آب، برق،دریزگرد، فاضلاب و... از سالی به سال دیگر موکول شده و صرفاً به صورت قطره چکانی به استان ابلاغ می‌شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار