تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۰۲۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اگر مردم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند همه مشاغل بازگشایی می‌شوند/ معادن را در بورس ارائه دهیم
روحانی گفت: نمی‌توانیم پایان دقیقی برای از بین رفتن کرونا مشخص کنیم، اگر مردم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند همه مشاغل بازگشایی می‌شوند.

  حسن روحانی رئیس  جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ویدیو کنفرانسی در اصفهان و مشهد، گفت: اصفهان به منزله قلب ایران است و در زمینه دفاع مقدس و انقلاب و تولید ملی جزو پیشتازان در کشور است.

او افزود: با همه خلوصم از همه کارگران و مهندسان تشکر کرده و دستشان را می بوسم که برای توسعه کشور تلاش می‌کنند، امیدوارم روز به روز اصفهانی پرشور‌تر و ایرانی سربلند‌تر داشته باشیم.


رئیس جمهور ادامه داد: بسیار مهم است که امسال، سالی پر شتاب برای همه مسئولین و کارگران باشد، امسال سال تولید ملی و رونق تولید نیست، سال جهش تولید است و باید همه توانمان را بکار ببریم.

روحانی بیان کرد: همه سرمایه گذاران و کارآفرینان و مهندسین ما شبانه روز در تلاشند، در فولاد رتبه دهم دنیا را داشته ایم ، اما هم اکنون به رتبه هشتم در دنیا رسیده ایم.

بازگشایی همه مشاغل مستلزم رعایت مردم است

او تصریح کرد: امسال باید تولید ملی را افزایش بدیم، برخی حرکت‌های اشتغال آمیز ما در حوزه گردشگری تضعیف شده است و از طرف دیگر نمی‌توانیم پایان دقیقی برای از بین رفتن کرونا مشخص کنیم، اگر مردم دستورالعمل هارا رعایت کنند همه مشاغل بازگشایی می‌شوند.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: همه طرح‌های امروز، هزاران اشتغال مستقیم و گا‌ها ده‌ها هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند، دولت باید زمینه را مهیا کند تا تولید و صادرات و اشتغال بالا برود.
 

 در فن آوری خودکفا شده ایم

او افزود: مواد اولیه بسیار غنی داریم که از معادن خود استخراج می‌کنیم باید معادن کشور را از حبس خارج و در بورس ارائه دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در فن آوری داریم خودکفا می‌شویم، در فروردین و اردیبهشت که با بیماری کرونا درگیر بوده‌ایم، در تولید تلویزیون و لباسشویی افزایش داشته‌ایم، تولید یخچال فریزر از امروز ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا می‌کند.
 
روحانی با کنایه به خودروسازان، بیان کرد: اگر صادرات نداشته باشیم به روزگار خودروسازان دچار می‌شویم، اگر خودروسازان ما ۳۰ درصد از تولیدات خود را صادر کنند مجبور می‌شوند کیفیت را بالا ببرند و قیمت را کاهش دهند.

معادن را از حبس کاغذ پاره ها آزاد کنیم

او تصریح کرد: امروز معادن ما محبوس و بلا استفاده است در حالی که می تواند وارد بازار بورس شده و به مردم واگذار شود.

روحانی گفت:  این معادن بزرگترین سرمایه برای کشور است، دولت یازدهم در زمینه اکتشاف کار بزرگی کرده است.

روحانی اظهار کرد: اکتشاف اولین قدم است که ما را راهنمایی می‌کند که در کجا و در چه ارتفاعی چه موادی وجود دارد. پس از مواد اولیه، فناوری نکته مهمی است در فناوری خود کفا می‌شویم.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار