تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۲۰۲۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش نرخ ارز دلیل صعود قیمت کالای خانگی درخوزستان
 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت کالاهای خانگی در خوزستان همچون سایر نقاط کشور به دلیل افزایش نرخ ارز روند صعودی دارد.

 بهرام جباری در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت در اهواز بیان کرد: دلایل زیادی در افزایش قیمت کالای خانگی تاثیر داشته که مهم ترین آن افزایش نرخ ارز است؛ البته افزایش قیمت مواد اولیه ساخت این کالاها نیز در این موضوع بی تاثیر نیست.

وی گفت: کولر از جمله کالاهای ضروری مورد نیاز مردم خوزستان است که متاسفانه این کالا نیز با افزایش قیمت زیادی همراه بوده است.

جباری با بیان اینکه در خوزستان برای تامین بازار به ۲۰۰ هزار دستگاه کولر نیاز است، افزود: از ۲ سال پیش تاکنون واردات کولر در خوزستان انجام نگرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: به دلیل تحریم، شرکت‌هایی همچون سامسونگ و ال جی دیگر در ایران فعالیت نمی‌کنند و این موضوع نیز باعث افزایش قیمت کالاهای خانگی در خوزستان و کشور شده است.

جباری در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل افزایش نرخ ارز قیمت بیشتر کالاها در بازار افزایش یافته است بیان کرد: قیمت برنج وارداتی به دلیل ترخیص نشدن و عرضه نشدن در بازار و وضعیت نابسامان قیمت ارز به شدت افزایش یافته است.

وی گفت: قیمت حبوبات و شکر نیز به دلیل نداشتن واردات این کالاها و عرضه نکردن در بازار با افزایش قیمت همراه بوده است.

جباری بیان کرد: قیمت کنجاله سویا و مرغ نیز در بازار خوزستان به دلیل ترخیص نشدن از بندر و عرضه نشدن در بازار روند صعودی داشته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه قیمت لاستیک خودرو رو به افزایش است ادامه داد: بیشتر شرکت‌های تولید کننده لاستیک به دلیل اینکه مواد اولیه تولید را وارد می‌کنند با مشکلاتی روبه رو هستند و امکان تولید را ندارند.

وی گفت: این موضوع باعث افزایش قیمت این کالا در بازار شده و اعتراض رانندگان خودروهای سنگین را در پی داشته است.

جباری ادامه داد: پارسال سامانه‌ای برای عرضه لاستیک با نرخ دولتی به خودروهای مختلف ایجاد شده بود که این سامانه اکنون بسته شده  و بسیاری از رانندگان دچار مشکل شده‌اند.

رییس گروه اقتصادی اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: امسال مجوز کشت برنج برای خوزستان گرفته شده و اگر سازمان جهاد کشاورزی برای صادرات و موارد دیگر نیاز به دریافت مجوز دارد باید هر چه زودتر اقدام کند.

محمد امین مکوندی ادامه داد: ۱۰ هزار تن گندم غیر قابل مصرف در ۲ سیلوی شهرستان شوش از بخش خصوصی شناسایی شده که باید هر چه زودتر برای این گندم ها فکری شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اداره کل دامپزشکی استان این گندم ها را آزمایش کردند و مشخص شد که بخش هایی از این میزان گندم قابلیت استفاده برای دام و طیور را دارند.

مکوندی افزود: باید پیش از ارسال این گندم‌ها به استان‌های دیگر و استفاده مردم، جلوی خروج آن گرفته شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار