تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۰۲۳۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرودگاه بهبهان راه‌اندازی می شود

استاندار خوزستان گفت: با تخصیص اعتبار می توانیم فرودگاه بهبهان را عملیاتی و راه‌اندازی کنیم.

 غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هفته گذشته در اهواز جلسه‌ای درباره مشکلات شهرستان بهبهان به خصوص در تأمین آب کشاورزی داشتیم و مقرر شده که امروز به همراه مدیران استانی از نزدیک در جریان این مشکلات قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها تصمیمات خوبی برای مشکلات شهرستان بهبهان گرفته شد، افزود: با توجه به اینکه در حوزه «بنه» مشکلاتی بابت تأمین برق و پمپاژهایی که ایجاد شده است، امکان تأمین آب برای حوزه‌هایی که کامل سرمایه‌گذاری شد و کانال‌های اصلی، فرعی و آبیاری تحت‌فشار برای آنها فراهم شد اما امکان آب‌رسانی به آنها را نداشته‌اند با مدیران برق منطقه توزیع برق برنامه‌ریزی شد که برق لازم را برای ایستگاه پمپاژ کرده و همچنین کارکردی که جهاد نصر برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری انجام دادند، طی دو هفته آینده در این منطقه فراهم شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حوزه «آبریز مارون» تقریباً همه کشاورزان از حوزه آبریز مشکل داشته و گلایه‌مند بودند و ما در حوزه مارون تنگناها نیز محدودیت‌هایی داشتیم اما بازهم ریسک بیشتری کردیم و بنا شد میزان آبی را که برای کشت تابستانه اختصاص می‌دهیم، افزایش داده تا تنگناها و مشکلات کشاورزان در این شهرستان بهبود یابند.

شریعتی تصریح کرد: در حوزه شیلات و حوضچه‌های متراکم مصوب شد که در این راستا اقدام شود و ۳۰ هکتار را در این منطقه کار کنند.

وی عنوان کرد: در رابطه با گلخانه نیز بنا شد ۲۰۰ هکتار گلخانه را کار کنند، از این میزان برای ۵۰ هکتار تخصیص آب داده شده و ۱۵۰ هکتار دیگر نیز در بحث تخصیص آب مشکلی وجود ندارد.

استاندار خوزستان افزود: یک کار سنگینی شرکت آب و برق خوزستان در قلعه مدرسه کرده که ۶۲۵ هکتار زمین را زیر کشت می‌برد، بیش از ۹۰ درصد کار انجام شده و سال‌ها است که برای آن ۱۰ درصد رها شده، یک صد انحرافی باید زده شود که بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان هزینه آن است.

وی در ادامه گفت: مقرر شد شرکت آب و برق خوزستان از محل منابع داخلی این کار را امسال آغاز کند چرا که هم موجب مرتفع شدن مشکل کشاورزان می‌شود و هم این کار بزرگ و مهمی که سرمایه گزاری بسیاری شده است، به سرانجام برساند.

استاندار خوزستان در خصوص آب و فاضلاب روستایی بیان کرد: مقرر شد تمهیداتی در این خصوص چیده شود و کارهایی برای تأمین آب روستایی انجام دهند.

شریعتی از دیگر تصمیم‌گیری‌های انجام شده به ساخت «کلانتری» در بهبهان خبر داد و افزود: امید می‌رود با تأسیس این کلانتری مشکل امنیتی شهروندان بهبهانی تا حدودی رفع شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف وزارت نفت نیز بنا شد به مناطق نفت‌خیز کمک کند، افزود: مقرر شد برای لایروبی انهار زیدون بهبهان و هم در تأمین آب شرب و جاده‌ها در آغاجاری و زیدون مسئولان مناطق نفت‌خیز تصمیماتی بگیرند و تمهیدات لازم در این راستا انجام شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا شد توسعه ۲۸ مخزن را که مخزن منصورآباد بهبهان نیز در آن است، در تابستان با حدود ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه گزاری است آغاز شود و موجب ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی می‌شود و درصدی را برای حوزه اجتماعی این منطقه تخصیص داده می‌شود.

شریعتی در خصوص فرودگاه بهبهان عنوان کرد: توافق شد پنج میلیارد تومان را هلدینگ خلیج‌فارس تأمین کند برای نوسازی فرودگاه و برج مراقبت و اعتباری که ما از سازمان برنامه و بودجه کشور برای فرودگاه مسجدسلیمان و بهبهان اختصاص داده شده بالغ‌بر ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان قول داده شده که در تیرماه ابلاغ کنند.

وی گفت: با اختصاص این اعتبار می‌توانیم فرودگاه بهبهان را عملیاتی و راه‌اندازی کنیم.

استاندار خوزستان در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان افزود: شیب تعداد بیماران سرپایی و بستری در نوسان است و با شیب کندی رو به افزایش است اما تقریباً شرایط ما پایدار است.

شریعتی گفت: تعداد بیماران کرونایی ما در استان خوزستان کم نیست و باید برای کاهش روند شیوع فعالیت‌هایی انجام دهیم اما اعمال محدودیت‌های جدید نیازمند مصوبه‌های جدید ستاد ملی و استانی ستاد مبارزه با کرونا است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار