تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۰۲۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف بیش از ۶ تن ماهی قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس
  فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی جمعه شب هنگام گشت‌زنی در آب‌های سرزمینی کشور در شمال غرب خلیج فارس در محدوده خوزستان، یک فروند شناور صیادی حامل ۶.۳ تن آبزیان دریایی قاچاق را توقیف کردند.

سردار لطفعلی پاکباز  افزود:شناور صیادی به صورت غیرمجاز قصد داشت محموله ماهی قاچاق را به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس انتقال دهند که در این اقدام غیرقانونی ناکام ماند.
وی گفت: در این ارتباط چهار خدمه این شناور صیادی بازداشت و محموله آبزیان دریایی قاچاق نیز ضبط شد.
هفته گذشته نیز محموله ماهی قاچاق به وزن ۱.۶ تن در آب‌های شمال غرب خلیج فارس ضبط و ۲ فروند شناور صیادی متخلف نیز توقیف شدند.
قاچاق ماهی از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به کشورهای همسایه به دلیل قیمت بالای آبزیان دریایی دراین کشورها همواره وجود داشته و برای قاچاقچیان سودآور بوده است.
قاچاق صید ، صید در زمان ممنوعیت ، ورود غیرمجاز شناورهای صیادی خارجی به ویژه صیادان عراقی به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و نداشتن پروانه صید از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.  

جلوگیری از خروج غیرقانونی ۱۱ راس دام سنگین به عراق
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران هنگ مرزی دشت آزادگان جمعه شب از خروج غیرقانونی ۱۱ راس دام سنگین(گاومیش) به عراق جلوگیری کردند.
سردار پاکباز افزود: ماموران مرزبانی بر اساس وظایف ذاتی خود با پدیده قاچاق با اشکال مختلف برخورد می کنند.
بسته شدن مرزهای صادراتی چذابه و شلمچه در ماه‌های اخیر بر تشدید پدیده قاچاق کالا به عراق از غرب خوزستان افزوده است.
در سال جاری دست کم ۶ محموله دام سبک و سنگین حین خروج از مناطق آبی و زمینی غرب خوزستان توقیف شد.

قرار است مرزهای شلمچه و چذابه با توافق مسئولان ۲ کشور به صورت محدود برای صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق باز شود. این مرزها از نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا از سوی عراق بسته شدند.هفته گذشته مرز تجاری مهران در استان ایلام به صورت محدود برای صادرات کالا به عراق باز شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار