تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۰۲۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد به استقلال باج نمی‌دهد
  یک کارشناس فوتبال با تشریح وضعیت تیم های خوزستانی برای حضور در ادامه مسابقات لیگ برتر کشور پس از حدود چهار ماه وقفه، معتقد است که فولاد در اولین دیدار خود برابر استقلال تهران به این تیم باج نخواهد داد.

محسن بابادی  در خصوص آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور از چهارم تیرماه با دیدار معوقه فولاد – استقلال تهران، اظهارکرد: بالاخره هر طور که بود و پس از کش و قوس های فراوان میان فدراسیون، تیم های لیگ برتری و اهالی فوتبال، قرار است لیگ برتر فوتبال آغاز شود. این در حالی است که عراق و امارات که بغل دست کشورمان هستند، با آمار کرونای به مراتب کمتر از ایران، لیگ‌های‌شان را به خاطر سلامتی مردم کشورشان تعطیل کرده‌اند. حالا نیز امیدوارم انجام این مسابقات در ایران، با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران، کیفیت های لازم پس از چهار ماه تعطیلی مطلق را دارا بوده و مردم از تماشای بازی‌ها لذت کافی را ببرند.

فولاد به استقلال باج نمی‌دهد

وی در ادامه با اشاره به روند آماده سازی فولاد برای بازی با استقلال تهران، گفت: آن گونه که از شواهد پیدا است، بازیکنان فولاد در دوران قرنطینه، تمرینات آماده سازی انفرادی را رها نکرده و پس از آغاز تمرینات به صورت گروهی نیز، اردوهای منظمی داشته و در ۲ مسابقه تدارکاتی مهم مقابل تیم های استقلال خوزستان و نفت آبادان، ضمن ارائه بازی های زیبا و قابل توجه، نتایج خوبی گرفته و از آمادگی بدنی، تاکتیکی و روحی روانی خوبی جهت مقابله با استقلال برخوردارند.

وی افزود: طی چند ماه اخیر یکی از مخالفین سرسخت تعطیلی لیگ، بازیکنان، کادر و طرفداران استقلال بوده اند، چرا که اعتقاد داشته اند هنوز برای قهرمانی شانس خوبی داشته و نمی توان حتی با وجود ۱۰ امتیاز اختلاف با صدر جدول، پرسپولیس را قهرمان لیگ نوزدهم دانست. لذا به احتمال زیاد در این بازی که برای آن ها حکم مرگ و زندگی جهت اثبات توانمندی و شایستگی‌هایشان را دارد، با تمام توان مقابل فولاد صف‌آرایی خواهند کرد تا با ارائه یک بازی تهاجمی توام با فشار در تمامی خطوط و مناطق زمین به تیم فولادی که از حضور تماشاگرانش بی بهره است، فاصله خود با صدر جدول را کاهش دهند.

این کارشناس فوتبال بیان کرد: اما به نظر می رسد هرچند تدابیر دفاعی، پرسینگ و بازی محتاطانه در کنار حملات سریع و ضدحملات برق‌آسا، عمده اولویت و تاکتیک های فولاد در این فصل را تشکیل داده اند اما به تیم استقلال باج نداده و حتی ممکن است با قطع توپ ها و در حقیقت خنثی سازی بازی حریف در میانه میدان و بلافاصله بازی‌سازی توسط محمد آبشک و احمد عبدالله‌زاده و استفاده از توان و تجربه فرشاد احمدزاده و حسن بیت‌سعید و همچنین شم بالای گلزنی لوسیانو پریرا، چشم به حملات سریع و ضدحملات جهت گشودن دروازه تیمی را داشته باشند که تنها برای بازی تهاجمی و پیروزی پا به اهواز می‌گذارد.

وی عنوان کرد: باید دید تیم فولادی که پاتوسی را به علت عدم موافقت کشورش به خاطر کرونا در اختیار ندارد و از طرفی با رعایت پروتکل های بهداشتی و خرید دستگاه های تونل ضدعفونی کننده و سایر مسائل بهداشتی به نحو احسن در کنار آماده سازی مناسب توانسته جزو بهترین و آماده ترین تیم های لیگ در زمان کرونا باشد، خواهد توانست استقلال را در رویای قهرمانی غرق نموده و این تیم را در اهواز متوقف کند یا نه؟ یا این انگیزه و تجربه استقلال است که در ناکام گذاشتن فولاد مردان حرف اول و آخر را زده تا نشان دهد مخالفتش با تعطیلی لیگ بی‌دلیل نبوده است. در مجموع، دیدار فولاد – استقلال، یکی از مهم ترین بازی های این هفته خواهد بود و تساوی با کمترین میزان گل نیز محتمل‌ترین حالت ممکن پیش‌بینی می شود.

گُر گرفتن نفت مسجدسلیمان به دلیل بدهی‌

وی درباره تیم نفت مسجدسلیمان نیز گفت: تیم نفت و در حقیقت سلطان تساوی و نباختن در این فصل، باوجود مشکلات مالی همیشگی و بخشنامه تاسف بار وزارت نفت مبنی بر عدم حمایت از تیم های نفتی و ممنوعیت در هر گونه ارتباط با این وزارتخانه به صورت مستقیم، غیرمستقیم، مالکانه، سازمانی و اداری، عملا آب پاکی را روی دست آن ها ریخته است، در حالی که به دلیل وضعیت قرمز استان خوزستان و شهر مسجدسلیمان، این باشگاه هزینه تامین هتل و حتی غذای بازیکنانش در اردوی تهران را نداشت و تنها با حمایت یکی دو اسپانسر توانست از لحاظ بدنی و تاکتیکی به سطح قابل قبولی رسیده و در حالی که هنوز ۴۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنانش باقی مانده باید در لیگ برتر به مصاف شاهین بوشهری برود که مطمئنا جهت جلوگیری از سقوط به لیگ دسته یک، بد طور دست و پا زده و تدابیر خاصی را در ورزشگاه خانگی اش جهت شکست دادن شیران زاگرس اندیشیده است.

بابادی ادامه داد: باید چشم انتظار نشست و دید نفتی ها که حتی هزینه بلیت پرواز به بوشهر را هم ندارند، خواهند توانست در این شهر بندری دست به کاری بزرگ زده و ضمن اثبات شایستگی‌های خود، نشان دهند صعود به جمع چهار تیم پایانی جام حذفی حق مسلم آن‌ها بوده است یا خیر؟ باید دید مهدی تارتار مربی باتجربه، بابرنامه و بادانش این تیم چگونه خواهد توانست با این شرایط روحی و کمبود بودجه، شرایط تیمش را با تدابیر تاکتیکی خاص، مهیای این مسابقه مهم کند. واقعا حیف است نفت مسجدسلیمان که بهترین عملکردش طی سالیان اخیر در لیگ برتر و جام حذفی را داشته و بر دریایی از ثروت خفته است، هزینه تهیه شام و حتی آب معدنی بازیکنان و کادرش را نداشته باشد اما من به این تیم امیدوار بوده و شک ندارم با دست پر از بوشهر به شهر اولین ها باز خواهند گشت ولی یادمان نرود که نفت تنها به خاطر ۱۰ میلیارد تومان بدهی مربوط به سال های ۹۳ تاکنون که به اندازه مبلغ قراداد یا پول ماشین ۲ بازیکن سرخابی هم نمی شود، این گونه گُر گرفته و در میان زبانه های آتش در حال سوختن و گداختن است.

اصالت فوتبال آبادان، کلید موفقیت است

وی همچنین درباره وضعیت تیم صنعت نفت آبادان برای بازی با پارس جنوبی، بیان کرد: پیش از هر توضیحی باید گفت، وضعیت بد مالی ناشی از قوانین سرسختانه و ضد ورزشی وزارت نفت، شامل حال این ۲ تیم بوده و با شرایطی در آبادان به مصاف یکدیگر می روند که طلایی پوشان آبادانی یار دوازدهم و همیشگی خود که تماشاگران پرشور، متعصب و یک دست زردپوش بوده اند را به همراه ندارند. سرمایه ای عظیم که از سوت آغاز تا پایان بازی، ورزشگاه تختی و پیر آبادان را تبدیل به جهنمی سوزان برای تمامی رقبای ریز و درشت می کرده اند اما با تمام این وجود، تنها نقطه امیدواری خوزستانی‌ها، کادر جوان و تماما بومی نفت متشکل از سراج، بچاری، شریفی نسب و فرحانی است که باوجود جذب نکردن بازیکن، طی این مدت نیز تمرینات گروهی بازیکنان این تیم به دلیل تامین نشدن هزینه اردوها، در آبادان برگزار شده و خصوصا طی دو هفته اخیر، تمرینات منظمی همراه با بازی های تدارکاتی مناسب مقابل فولاد و استقلال خوزستان را تدارک دیده اند. همیشه این شائبه و برچسب بر فوتبال آبادان بوده که مربیان غیربومی در آنجا موفق تر ظاهر شده اند اما این کادر جوان قصد دارد با ارائه بازی هجومی که طی هفته های قبل نیز نشان داده، اثبات کنند که بود و نبود اسکوچیچ برای آن ها تفاوتی نداشته و فلسفه، ذات و اصالت فوتبال آبادان تعیین کننده و کلید هر موفقیتی بوده و به شخص خاصی وابسته نیست.

این کارشناس فوتبال گفت: انتظار می رود در دقایق ابتدایی که پارس جنوبی جم با توجه به گرمای هوا، احتمالا کاملا محتاطانه به دنبال گل نخوردن و سپس گل زدن است، نفت با به ثمر رساندن یکی دو گل زودهنگام، حریف را تحت تاثیر قرار داده و سپس با مدیریت بازی، پیروز این مسابقه شود. ممکن است بسیاری از علاقه‌مندان تیم نفت نگران شرایط روحی روانی، بی انگیزگی و دور شدن ذهن و افکار بازیکنان از شرایط بازی به علت مشکلات مالی و چهار ماه دوری از مسابقات باشند که باید این نکته را متذکر شد، شرایط برای تمام تیم های لیگ برتری خصوصا تیم حریف نیز چنین بوده و اوضاع و احوال تقریبا یکسانی پیش روی تمام تیم ها خواهد بود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار