تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۰۲۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رعایت نکات بهداشتی به هنگام بازی فولاد و استقلال جدی گرفته شود
  رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: خوزستان یک استان فوتبال‌خیز است و بی‌شک به هنگام بازی فولاد و استقلال علاقمندان بسیاری بیرون از ورزشگاه تجمع می‌کنند بنابراین رعایت نکات بهداشتی به مراتب باید جدی گرفته شود.

منصور روزدار اظهار داشت: ما هر اقدام استانداردی که برای اماکن ورزشی لازم است انجام می‌دهیم اما تنها ۳۰ درصد قضیه مربوط به داخل ورزشگاه است و ۷۰ درصد آن به خارج از اماکن ورزشی بستگی دارد.

وی افزود: ۲ تیم فولاد و استقلال طرفداران بسیاری در خوزستان دارند که قطعا بیرون استادیوم به تعداد هزار نفری تجمع می‌کنند لذا باید برای این موضوع فکری کرد تا آمار ابتلا به کرونا در استان بیشتر نشود.

روزدار بیان کرد: بهتر است که مسابقات را در یک شهر امن برگزار کنند یا اینکه چند استادیوم را در نقاط مختلف کشور که تیم فوتبال ندارند در نظر بگیرند تا خود به خود عامل مهم افزایش ابتلا به بیماری یعنی حضور طرفداران تیم‌ها حذف شود و بتوان در امنیت بهداشتی مسابقات را برگزار کرد.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در خصوص فعالیت باشگاه‌های ورزشی در استان گفت: چندی پیش از طریق نامه‌نگاری، اعلام کردیم که شرایط ما برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خصوص انجام تست "پی سی آر" پرسنل شاغل در اماکن ورزشی به طور کامل مهیا نیست و تصمیم گیری در این مورد به ستاد مبارزه با کرونا در استان واگذار شد.

وی ادامه داد: از آنجا که حدود یک هزار و ۲۰۰ باشگاه در استان فعالیت می کنند و در هر باشگاه حداقل چهار نفر مشغول به کار هستند نیاز به ۶هزار تست "پی سی آر" است که انجام این کار برای دانشگاه علوم پزشکی استان قدری سخت است لذا ما تصمیم گیری در این خصوص را به ستاد مبارزه با کرونا در استان واگذار کردیم و نتیجه این شد که اماکن ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

روزدار عنوان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در بین ورزشکاران، تیمهای بازرسی خود را مستقر کردیم اما با توجه به پراکندگی باشگاه‌ها انجام این کار برای ما سخت است. اگر بخواهیم در مدت زمان یه هفته کار نظارت بر باشگاه ها را انجام دهیم نیاز به یک تیم ۴۰۰ نفره داریم که چنین توانمندی نداریم. ما ابتدا سعی می‌کنیم به باشگاه ها آموزش داده و در صورت تکرار تخلف نام باشگاه را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

وی گفت: خوشبختانه یک تعداد از باشگاه‌ها تست "پی سی آر" انجام داده و تعدادی دیگر نیز در حال انجام هستند اما برخی از باشگاه ها که اغلب بدون مجوز هستند نسبت به این موضوع بی توجه می‌باشند که تمرکز خود را روی این باشگاه ها قرار دادیم.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان افزود: اداره کل ورزش و جوانان و رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان در این زمینه با ما همکاری بسیار خوبی دارند البته همه هیات‌های ورزشی استان به دنبال سالم‌سازی هستند که جا دارد از آنها تشکر کنم.

وی بیان کرد: آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران مبتلا به کرونا در استان نداریم اما بعضا مواردی در خصوص ابتلای ورزشکاران استان حتی در باشگاه‌های لیگ برتری به ما اعلام شده است همچنین فوت یک پیشکسوت فوتبال را داشتیم که در دست بررسی می باشد.

دیدار تیم‌های فولاد و استقلال روز چهارم تیرماه در اهواز برگزار می‌شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار