تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۰۲۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: برق‌رسانی به بیمارستان تامین اجتماعی دزفول تسریع یابد
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: شبکه داخلی برق بیمارستان تامین اجتماعی دزفول تا ۲ هفته آینده آماده می‌شود لذا از اداره توزیع برق انتظار می‌رود برق این بیمارستان را در اسرع وقت تامین کند.

 امید بن عباس روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: با توجه به نیاز شهرستان به فضای فیزیکی بیمارستانی انتظار می‌رود اقدامات لازم برای تامین برق بیمارستان تامین اجتماعی در اولویت وزارت نیرو قرار گیرد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و مدیریت کشور در این شرایط خاص گفت: با اتخاذ راهبردها تلاش بر این شد که فشار بیماری کرونا و تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به حداقل برسد.

بن عباس با بیان اینکه ستاد استانی مبارزه با کرونا هر هفته در اهواز برگزار و استاندار از شرایط استان مطلع می‌شود، افزود: اوایل شیوع کرونا در قم و گیلان هر روز ۳۰۰ بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کرد ولی اکنون در اوج بیماری در دزفول روزی ۳۰ بیمار بدحال مراجعه می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی ۲ بخش آی سی یو جدید در شهرستان دزفول ادامه داد: اکنون که وضعیت قرمز است باید تمام تلاش خود را برای تخصیص امکانات درنظر بگیریم.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه همه مسوولان وظیفه دارند به مردم خدمت کنند، گفت: دزفول قطب درمان شمال خوزستان است و از هیچ تلاشی برای درمان بیماران دریغ نمی‌شود.

وی خودمراقبتی در مرحله سوم اپیدمی کرونا را مورد تاکید کارشناسان دانست و افزود: هشدارها باید بیشتر و پروتکل‌های بهداشتی ملکه ذهن مردم شوند.  

بن عباس با تاکید بر لزوم توزیع و استفاده از ماسک در سطح جامعه اظهارداشت: برخی جاها مشکل قانونی داریم مثلا کسی که ماسک نزده را نمی‌توان زندانی یا جریمه کرد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی شد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول، شهرداران، دهیاران و بخشداران محتوای علمی را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم ایجاد تیم‌های آموزش و پایش گفت: متاسفانه با همه اقدامات صورت گرفته برخی از بیماران از قرنطینه خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه می‌توان در بخش مرکزی دزفول نقاهتگاهی با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ نفر راه اندازی کرد، افزود: درخصوص بازگشایی دکه‌ها و غرفه داران هر تصمیمی دانشگاه علوم پزشکی بگیرد اجرا می‌کنیم.

بن عباس فعالیت رستوران‌ها در شهرستان‌های قرمز را ممنوع اعلام و بیان کرد: برگزاری نماز جماعت در مساجد همچنان ممنوع است همچین با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول خواستار تجهیز بیمارستان ۵۸۰ ارتش به دستگاه اکسیژن ساز و آی سی یو شد و گفت: اعتبار دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۱۷۰ میلیارد ریال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است ولی خدمات بیش از گذشته به بیماران ارائه می‌شوند.

وی افزود: طبق اعلام رئیس جمهوری تعطیلی در دستور کار نیست ولی اگر دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیاز به تعطیلی می‌بیند باید به فرمانداری اعلام کند تا موضوع به وزارت کشور ارجاع داده شود.

شیب بیماری کرونا در دزفول از هفته نخست تیرماه کاهشی می‌شود

بن عباس با اشاره به ادامه تست گیری کرونا در دزفول بیان کرد: باید ضمن آگاه سازی مردم از ایجاد استرس در جامعه خودداری شود.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر مدیریت کرونا در شهرستان دزفول نداریم، افزود: ظرفیت‌های لازم پزشکی در شهرستان ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: براساس مدل‌های اپیدمی از هفته نخست تیرماه به بعد با شیب کم، شاهد کاهش بیماران در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: جاده ساحلی تا هفته آینده مسدود خواهد ماند و بعد از آن در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

بن عباس با قدردانی از همکاری بسیج و واحدهای صنفی در مبارزه با کرونا گفت: ممنوعیت استفاده و اجاره باغ ویلاها تا ۱۵ تیرماه تمدید می‌شود در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درفول نیز در این نشست با قدردانی از تلاش ادارات و نهادها در مبارزه با کرونا خواستار رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شد و گفت: متاسفانه با وجود تعطیلی بوستان‌ها ولی برخی از شهروندان در آنها حضور می‌یابند. 

سرهنگ هادی سعادت زاده افزود: برگزاری نماز در مساجد، بازگشایی دکه‌ها و رفع مشکلات غسالخانه از دغدغه‌های مردم هستند که امیدواریم برطرف شوند.

وی با بیان اینکه امروز یکهزار دست روپوش پزشکی به بیمارستان بزرگ دزفول اهدا می‌شود، افزود: هنوز نامه‌ای از وزارت بهداشت به سپاه برای برپایی بیمارستان صحرایی در دزفول نرفته است.

سرپرست اداره توزیع برق دزفول نیز در این نشست اطهارداشت: برق ۲ مگاواتی برای بیمارستان بزرگ دزفول به منظور راه اندازی آزمایشگاه کرونا از طریق فیدر اختصاصی فراهم شده است.

محسن پیام‌فر افزود: از ابتدای سال ۹۷ پیگیری برای برق رسانی به بیمارستان تامین اجتماعی دزفول انجام شده ولی مشکل، شبکه داخلی این بیمارستان است که هنوز آماده نیست.

وی گفت: حتی اگر برق به این بیمارستان برسد با توجه به اینکه شبکه داخلی آن آماده نیست امکان استفاده از آن نخواهد بود.

شهرستان دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان به خود اختصاص داده است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و تعداد مجموع بیماران به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار