تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۲۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمایه‌های ملی عادلانه در استان‌ها توزیع نمی‌شوند
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی عادلانه صورت نمی‌گیرد.
  عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در صحن مجلس اظهار کرد: مقوله امنیت بخصوص امنیت داخلی یکی از اصلی‌ترین نیازهای یک جامعه است و هر کجا امنیت نباشد هیچ سرمایه‌گذاری هم صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: در تیرماه سال ۹۴ به دلیل عدم جلوگیری از یک درگیری کوچک که میان دو همسایه یک روستا در نزدیکی‌های رامهرمز و باغملک رخداد داده بود، چهار هزار خانواده به این نزاع وارد شدند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: این درگیری تاکنون ۱۸ کشته، ۲۰۰ نفر مجروح و ده‌ها میلیارد تومان خسارت مالی برجای گذاشته است و به دنبال درگیری پیش آمده اقتصاد و کشاورزی این منطقه از بین رفته است، همچنین سایر طوایف همجوار نیز از صدمات این نزاع بی‌بهره نمانده‌اند.

وی تصریح کرد: درگیری میان دو طایفه همچنان ادامه دارد، گرچه عملاً آثاری از آن مشاهده نمی‌شود اما به دلیل خاتمه نیافتن آن همانند آتش زیر خاکستر برای ادامه جنگ و درگیری خواهد بود.

عبدالله ایزدپناه ادامه داد: عدم توقف درگیری ناشی از کوتاهی برخی از مسئولین است و از وزیر کشور برای جدی گرفتن موضوع و حضور در منطقه دعوت می‌کنیم.

وی اذعان کرد: با استناد به اصل ۴۸ قانون اساسی نباید در بهره‌برداری از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی در سطح استان‌ها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان استان‌ها و مناطق مختلف کشور تبعیضی در کار باشد.

ایزدپناه گفت: روستاهای بخش ایذه و باغ‌ملک از ابتدایی‌ترین خدمات بی‌بهره هستند چراکه توزیع اعتبارات عادلانه صورت نمی‌گیرد و جای پیگیری این مسئله از سوی وزارت کشور وجود دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار