تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۰۲۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی بیش از یک میلیون قطعه بچه‌ماهی بومی در رودخانه نیسان
 مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اجرای طرح ترویجی جلب مشارکت‌های مردمی در بازسازی ذخایر آبزیان در تالاب هورالعظیم، از رهاسازی بیش از یک میلیون قطعه بچه‌ماهی بومی در رودخانه نیسان خبر داد.

فتح‌الله ابوعلی اظهار کرد: طرح ترویجی جلب مشارکت‌های مردمی در بازسازی ذخایر آبزیان تالاب هورالعظیم با همکاری اداره‌کل شیلات خوزستان و پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوبی کشور و همکاری مدیریت و ترویج جهاد کشاورزی، در رودخانه نیسان شهر رفیع به عنوان ورودی تالاب هورالعظیم، اجرایی شده است.

وی افزود: در این طرح، یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی بومی شامل بنی، گطان و برزم در رودخانه نیسان شهر رفیع که ورودی تالاب هورالعظیم است، رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: عملیات رهاسازی‌ بچه‌ماهیان بومی به منظور حفظ ذخایر آبزیان و افزایش تولید در منابع آبی انجام می‌شود و اشتغال‌زایی مردم بومی منطقه را نیز به دنبال دارد.

ابوعلی بیان کرد: آشنایی مردم با فعالیت‌های شیلات، جلب مشارکت مردم در بازسازی ذخایر آبزیان و آموزش صیادان بومی برای خودداری از استفاده از ادوات صید غیرمجاز از اهداف اجرای طرح ترویجی جلب مشارکت‌های مردمی در بازسازی ذخایر آبزیان است.

وی افزود: از ابتدای خردادماه تاکنون ۹۵۰ هزار قطعه بچه‌ماهی در تالاب هورالعظیم رهاسازی شده است و اکنون و با رهاسازی این یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی، مجموع  رهاسازی در تالاب هورالعظیم به دو میلیون و ۵۰ هزار قطعه رسیده است.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: منفعت رهاسازی بچه ماهیان بومی به مردم منطقه رفیع می‌رسد. در تلاشیم‌ تالاب‌ها پربارتر شوند تا ضمن اشتغال‌زایی، به اقتصاد مردم هم کمک شود زیرا شغل اکثر مردم این منطقه صید و صیادی است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار