تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۲۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان درهفته بیست ودوم لیگ برتر فوتبال
  چهار نماینده فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ به مصاف حریفان نه چندان سرسختی می‌روند.

 هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی پس از وقفه چهار ماهه برگزار می‌شود که تیم های فولاد خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌‍آل جایگاه مناسب‌تری در جدول رده‌بندی برای خود رقم بزنند.

روز چهارشنبه چهارم تیرماه زنگ آغاز مجدد مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دیدار فولاد و استقلال در اهواز به صدا درآمد، دیداری که تحت قوانین جدید و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و با برد ۲ بر یک فولادی‌ها به پایان رسید.

شاگردان نکونام اگرچه در ابتدای این دیدار یک گل دریافت کردند اما بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشته و موقعیت‌های این تیم نشان می‌دهد که حتی می‌توانستند با گل بیشتری پیروز میدان باشند. فولادی‌ها در این دیدار نشان دادند که در وقفه چهارماهه لیگ تمرینات بسیار موثری انجام داده و دستورات سرمربی خود را به خوبی در زمین پیاده کردند.

نفت آبادان – پارس جنوبی بوشهر

تیم نفت آبادان در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و توانست یکی از سه تیم برتر کشور قرار گیرد اما رفته رفته با ادامه مسابقات و حضور اسکوچیچ سرمربی نفتی‌ها در تیم ملی ایران، عملکرد برزیلی‌های ایران سیر نزولی پیدا کرد تا اینکه در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

با شیوع کرونا در سطح کشور و به ویژه خوزستان، تمرینات نفت آبادان تعطیل و این فرصت مهیا شد که نفتی‌ها به مشکلات خود رسیدگی کنند اما وقفه چهار ماهه مسابقات نیز نتوانست دردی از زردپوشان آبادانی دوا کند و این تیم همچنان به لحاظ مالی با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.

نفت آبادان که یکی از خاستگاههای فوتبال ایران است و بازیکنان بسیاری از این تیم به تیم‌های ملی راه یافتند، امروز در شرایط خوبی قرار ندارد و بخشنامه جدید وزارت نفت مبنی بر ممنوعیت تیمداری در لیگ برتر پر و بال این تیم را چیده است که این موضوع ظلمی بزرگ به فوتبال خوزستان و به ویژه نفت آبادان است.

نفتی‌ها در وقفه مسابقات، ۲ بازی تدارکاتی با تیم‌های خوزستانی برگزار کردند، شاگردان بهنام سراج ابتدا در اهواز به مصاف تیم فولاد خوزستان رفته و مغلوب شدند همچنین در دومین بازی رو در روی استقلال خوزستان قرار گرفته و پیروز میدان شدند.

تیم نفت آبادان در هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر میزبان تیم پارس جنوبی هستند که به لحاظ مالی وضعیتی مشابه نفت دارد که این موضوع شانس نفتی‌ها را برای برد در این دیدار بیشتر می‌کند چرا که آنها در خانه بازی می‌کنند و نسبت به زمین خانگی خود شناخت بهتری دارند.

شاهین بوشهر – نفت مسجدسلیمان

تیم نفت مسجدسلیمان که وضعیت مشابهی نسبت به دیگر تیم نفتی خوزستان دارد به لحاظ مالی با مشکلاتی بسیاری مواجه است به گونه‌ای که هزینه اردوی این تیم در تهران به سختی فراهم شد. بی شک نفت مسجدسلیمان پدیده این فصل رقابت های لیگ برتر به شمار می رود و باید گفت که مهدی تارتار با این تیم کم‌بضاعت دست به کاری بزرگ و فراموش نشدنی زد.

نفتی‌های مسجدسلیمان در حالی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر را آغاز کردند که خوشبین‌ترین طرفدار این تیم تصور نمی‌کرد که نفت مسجدسلیمان بتواند نیم فصل رقابت‌ها را بدون شکست پشت سر بگذارد. تارتار با نفتی‌ها ثابت کرد که راه مبارزه با تیم‌های بزرگ را به خوبی بلد بوده و می‌تواند پله های ترقی را طی کند.

زردپوشان زاگرس‌نشین در مصاف با تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و پدیده عملکرد درخشانی کسب کردند و این امر موجب شد تا نفتی‌ها در نیمه بالایی جدول رده‌بندی قرار گیرند و خیالشان از ماندن در لیگ راحت باشد.

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌ها به مصاف تیم شاهین بوشهری می‌رود که عملکرد بسیار ضعیفی در لیگ امسال داشته و اکنون با ۱۶ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است لذا می‌توان روی کاغذ شانس پیروزی نفتی‌ها را بیشتر دانست.

این نماینده خوزستان با سه شکست بعد از سپاهان کمترین باخت را در رقابت‌های این فصل لیگ برتر داشته که این موضوع نشان از خط دفاع قدرتمند این تیم دارد، در سوی مقابل شاهین بوشهر با ۳۷ گل خورده بعد از تیم پیکان ضعیف ترین خط دفاع لیگ را دارد.

هر ۲ تیم تاکنون ۱۶ گل زده به ثبت رسانده‌اند که این تعداد گل با گذشت ۲۱ بازی از لیگ، آمار بسیار ضعیفی است حال باید دید دوئل بین تارتار و کریستوویچ به سود کدام مربی ختم می‌شود.

فولاد – ماشین سازی تبریز

تیم فولاد خوزستان پیش از تعطیلی مسابقات سه برد متوالی کسب کرد و عملکرد بسیار درخشانی در نیم فصل دوم رقابت ها داشت اما شیوع بیماری کرونا باعث سیر صعودی این تیم شد اگرچه آنها تمریناتشان را به خوبی انجام داده و در مدت تعطیلات تمام بازی‌های تدارکاتی خود را با برد پشت سر گذاشتند.

فولادی‌ها که میزبان اولین بازی لیگ برتر بعد از وقفه چهار ماهه مقابل استقلال بودند نشان دادند که راه غلبه بر تیم‌های بزرگ را بلد بوده و به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند تا از این طریق دل هوادارانشان را شاد کنند اگرچه رسیدن به این مهم کار بسیار سختی است.

نکونام در مصاف با تیم سابقش نشان داد که با فرصت دادن به نیروهای جوان می تواند موانع بزرگ را از سر راه بردارد. پیروزی سرخپوشان اهوازی مقابل استقلال در حالی رقم خورد که میانگین سنی شاگردان نکونام بسیار پایین تر از حریف بود که نمایش قابل قبولی را از خود نشان دادند.                

اما فولادی‌ها در این هفته به مصاف تیم ماشین سازی تبریز می‌روند که در میانه جدول قرار دارد. تیم فولاد برای اینکه از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نماند نیاز مبرم به سه امتیاز بازی دارد. آنها باید از بازی های خانگی امتیاز کامل را بگیرند تا شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود دهند.

نماینده خوزستان اکنون با ۳۶ امتیاز و با تفاضل گل کمتر در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند و در صورت برد در این دیدار می‌توانند ۲ پله صعود کنند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و دوم لیگ برتر:

یکشنبه هشت تیر:

نفت آبادان - پارس جنوبی ( ساعت ۲۱ ورزشگاه تختی آبادان)

شاهین بوشهر - نفت مسجدسلیمان (ساعت ۲۱ ورزشگاه بوشهر)

دوشنبه ۹ تیر:

فولاد خوزستان - ماشین سازی (ساعت ۲۱ ورزشگاه شهدای فولاد)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار