تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۲۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم اهمیت به رشته اتومبیلرانی در راستای کاهش تصادفات
  معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: توجه به رشته اتومبیلرانی و موتورسواری و این که چگونه می‌تواند در ساماندهی در بحث ترافیک و کاهش تصادفات به ما کمک کند، اهمیت دارد.

فاضل عبیات در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال ۹۹ که شامگاه هفتم تیرماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به صحبت رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان در خصوص ایجاد پیست موتورسواری و اتومبیلرانی جهت کاهش آمار تصادفات، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در بحث ترافیک و حمل و نقل با آن مواجه هستیم، بحث تصادف است. در این زمینه نیز آمار تصادفات منجر به فوت در سه ماهه اول سال ۹۹ در استان، نسبت به همین آمار در سال ۹۸، بیشتر شده است و این یکی از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود و توجه به رشته اتومبیلرانی و موتورسواری و این که چگونه می‌تواند در ساماندهی در بحث ترافیک و کاهش تصادفات به ما کمک کند، اهمیت دارد و ما نیز این آمادگی را در حوزه عمرانی داریم که در حوزه زیرساختی و تمهیداتی د خدمت هیات استان باشیم.

  وی همچنین با اشاره به ارائه گزارش در خصوص بحث اسکله قایقرانی، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان خوزستان، قایقرانی می‌تواند رواج بیشتری در استان داشته باشد. سازمان آب و برق استان، متولی رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سدها است که مجوزهای مربوط به احداث اسکله را به سختی می‌دهد و مجوزی هم که برای اسکله اهواز داده‌ است، مجوز سیار است. البته می‌توان بحث‌های فنی آن را دوباره فعال کرد و فکری در این زمینه اندیشید. قول می‌دهم که در صورت پیگیری مسئولان ورزش استان در این زمینه، بشود این مجوزها و تمهیدات را ایجاد کنیم و سختی‌های کار، کمی کمتر شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان همچنین در مورد ارائه گزارش در خصوص بررسی وضعیت پیش روی هیات نجات غریق و عواضی با توجه به آمار بالای مغروقین در آب‌های استان، گفت: این مساله دغدغه ما نیز بوده است. با وجود اقدامات خوب استانداری و اداره کل امور اجتماعی استانداری، اما هنوز جای کار در این زمینه وجود دارد. به هر حال در زمینه ساحل‌ها و ساماندهی به ساحل‌ها در جایی که برای شناگران جذبه وجود دارد، ما در خدمت شما هستیم تا به نتایج خوبی برسیم.

وی در خصوص مشکلات کاربری زمین‌ها در حیطه ورزش نیز عنوان کرد: در زمینه مشکلات زمین‌ها و کاربری آن‌ها، باید یک تعامل دو جانبه اتفاق بیفتد.

عبیات همچنین بیان کرد: حوزه ورزش می‌تواند در بحث بازیابی روحیه‌ها آن هم در شرایط فعلی در جامعه موثر باشد. من طی بازدیدهایی که از شهرهای مختلف داشته‌ام، در کنار تمام مشکلات، جوانان خواستار امکانات و اماکن ورزشی هستند و از این بابت تاکید می‌کنم و از اداره کل می‌خواهم در این زمینه به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و شهرهای محروم و روستاها در سال جاری اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا با فراهم شدن تجهیزات ورزشی و اماکن ورزشی در بازیابی روحیه مردم این مناطق تاثیر داشته باشند.

ضعف در قوانین حمایتی ورزشکاران

  محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه با بیان این که یک قانون حمایتی از ورزشکاران وجود ندارد، اظهارکرد: یعنی اگر اتفاقی برای ورزشکار رخ دهد یا یک پیشکسوت بخواهد فرزند خود را به استخدام ارگانی در بیاورد یا بخواهیم به این پیشکسوت تسهیلات آموزشی ارائه دهیم، قانونی در این خصوص نیست.

وی ادامه داد: ورزشکار ما قهرمان جهان است و این که به دنبال یک قطعه زمین باشد، خدا را خوش نمی‌آید. این‌ها سبب می‌شود که ورزشکار ما از این جا برود. وقتی در این جا از ورزشکار مستعدمان نگه داری نکنیم، آن‌ طرف آب، او را حلوا حلوا می‌کنند و روی سرشان می‌گذارند و او را می‌برند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با تاکید بر لزوم تشکیل یک کارگروه تحت نظر استانداری برای داشتن یک برنامه حمایتی از ورزشکاران، عنوان کرد: تشکیل این کارگروه با قوانین حمایتی می‌تواند تاثیرگذار باشد. خواهشم این است که استاندار کمک کند تا این قوانین حمایتی از ورزشکاران ایجاد شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار