تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۰۲۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک هزار زن سرپرست خانوار خوزستانی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند
 مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه سه جانبه بین آموزش فنی و حرفه‌ای، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت کشور، تعداد یک هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در این استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

عبدالنبی سواعدی  اظهار داشت: توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر در حوزه بانوان سبب گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و خودباوری زنان برای ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل زنان سرپرست خانوار معضلات اقتصادی و معیشتی است گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه توانمند سازی، مهارت آموزی، افزایش سطح درآمد و کاهش وابستگی به سازمان‌های حمایتی است.

سواعدی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۵۹ دوره مهارتی در ۱۳ شهرستان در رشته‌های مختلف آموزش فنی و حرفه ای مانند نازک دوز زنانه، پرورش قارچ خوراکی، قالی باف تابلویی، گلیم باف، پرورش بلدرچین و مرغ بومی، سازنده تولیدات چرمی دست دوز، پرورش دهنده زنبور عسل، تولید کننده گیاهان دارویی، قارچ چین، تعمیرکار سخت افزار تلفن همراه و دوزنده لباس های محلی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه‌ای به شان، مقام و منزلت زنان سرپرست خانوار در جامعه داشته باشیم عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار سازنده‌ای برای افزایش اعتماد به نفس بانوان و نیز مشارکت آنان در عرصه‌های گوناگون در جامعه دارد.

سواعدی گفت: گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و خودباوری زنان برای ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت زنان در معرض آسیب از طریق توانمندسازی و حمایت‌های خوداشتغالی، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی و تربیت نیروی کار ماهر از اقداماتی هستند که در این تفاهمنامه سه جانبه پیش‌بینی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار