تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۰۲۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگران مردم خوزستان هستیم / واگذاری اختیارات به استان‌ها بررسی می‌شود
 سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص واگذاری اختیارات تصمیم‌گیری به استان‌ها، گفت: در مصوبه‌ای که داشتیم قرار شده طبق چارچوبی، اختیارات به استان‌ها داده شود و در حال پیگیری هستیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

دکتر سیما سادات لاری با اشاره به اعلام وضعیت قرمز خوزستان، اظهار کرد: همه نگران مردم خوزستان هستیم و می‌خواهیم سریع‌تر شرایط این استان فروکش کند. به صورت مستمر در ستاد ملی کرونا جلساتی تشکیل می‌شود و در  مورد استان‌های قرمز به ویژه خوزستان بحث می‌شود.

 وی افزود: تاکنون ۱۸۰ دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور، تجهیزات آی‌سی‌یو و دو دستگاه سی‌تی‌اسکن در اختیار خوزستان قرار گرفته است. تیم‌هایی نیز به خوزستان اعزام شده‌اند و دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه معین برای انتقال تجربیات در نظر گرفته شده است.

لاری بیان کرد: طبق یافته‌های جدید علمی، استفاده از ماسک ۷۰ تا ۸۰ درصد از ابتلا به بیماری‌ پیشگیری می‌کند. اکنون بهترین کاری که مردم می‌توانند انجام دهند، استفاده از ماسک است بنابراین پویش استفاده همگانی از ماسک با هشتک "من ماسک می‌زنم" راه‌اندازی شده است. با پیوست به این پویش باید هموطنان را به استفاده از ماسک تشویق کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حضور در تجمعات غیرضروری می‌تواند ابتلا را افزایش دهد که امیدواریم مردم به ما کمک کنند و در مراسم حضور پیدا نکنند.

وی در خصوص واگذاری اختیارات تصمیم‌گیری به استان‌ها، تصریح کرد: وزیر بهداشت و معاونین وی شبانه‌روز پیگیر وضعیت استان‌ها هستند؛ در ستاد ملی مقابله با کرونا این موضوع مطرح شده و از سوی وزیر بهداشت در حال پیگیری است و در مصوبه‌ای که داشتیم قرار شده طبق چارچوبی، اختیارات به استان‌ها داده شود و در حال پیگیری هستیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

لاری با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی آمار مبتلایان به کرونا گفت: با توجه به تجمیع آمار مبتلایان، آمار رسمی به طور روزانه از سوی وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی می‌شود. نرم‌افزاری به نام ماسک مطرح شده که قابل نصب روی تبلت یا تلفن هوشمند است و مردم می‌توانند وضعیت شهرها را ارزیابی کنند. اعلام نشدن آمار مختص خوزستان نیست.

وی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: سلامت مردم برای وزیر بهداشت اهمیت خاصی دارد و مبالغ بالایی برای خرید دستگاه‌ها اختصاص داده شده است و قطعاً اگر بودجه‌ای نیاز داشته باشند، کمک می‌کنیم و این دغدغه انتقال داده می‌شود. امیدواریم سریع‌تر از پیک بیماری در خوزستان بگذریم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار